رحمانی فضلی: ممنوعیت تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌ها باید با جدیت اعمال شود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۹:۰۸
    کد خبر :759727

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نشست مشورتی با تعدادی از مدیران و اعضای این قرارگاه با تاکید بر اینکه برای قطع زنجیره بیماری کرونا نیازمند به کارگیری همه ابزار‌ها و مکانیسم‌های قانونی و اخلاقی نظیر غربالگری عمومی، قرنطینه، ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم، گفت: این امر در گرو هماهنگی و یکدلی همه نهاد‌های مرتبط با بیماری کروناست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اتخاذی در کنترل بیماری کرونا، در عمل دیده شود؛ تصریح کرد: سیاست‌های اتخاذی نظیر ممنوعیت تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌ها باید با جدیت اعمال شود و تاثیری مثبت در مهار بیماری کرونا داشته باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه نظارت‌ها باید بیش از گذشته در مراکز خرید، پاساژها، مراکز خدماتی و تفریحی مثل پارک‌ها و رستوران‌ها اعمال گردد؛ خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در نهایت باید به این منتهی شود که تعداد مبتلایان به بیماری کرونا کم شود.

رحمانی فضلی افزود: برای تحقق این امر، باید همه اجزای زنجیره غربالگری، تست، قرنطینه و درمان به درستی و به صورت مؤثر محقق شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید جستجو و شناسائی مبتلایان با سرعت بیشتری در کشور انجام گیرد و با رویکردی فعال و پیشگیرانه، تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ادامه سخنان خود به اجرای تفاهم نامه مشترک سازمان بسیج و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: تجربه بیماری کرونا در ۹ ماه اخیر گویای این واقعیت مهم است که باید یک نگاه کلان و ملی برای مهار این بیماری در اقصی نقاط کشور داشته باشیم.

رحمانی فضلی با مهم شمردن طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت در مهار بیماری کرونا گفت: محوریت اجرای این طرح با وزارت بهداشت و درمان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های این وزارتخانه و نهاد‌های تابعه‌اش، کار مهار بیماری از شناسایی تا حمایت از اقشار نیازمند، صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این طرح باید از همه ظرفیت‌های ممکن کشور از خیرین تا جمعیت هلال و احمر و سایر نهاد‌ها کمک گرفته شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه ارزش جان انسان‌ها فراتر از پول و هزینه‌های مادی است، گفت: باید با پای‌کار آوردن همه ظرفیت‌ها و توان موجود کشور، اجازه ندهیم جان شهروندان‌مان به راحتی در معرض خطر قرار گیرد.

به گزارش دانشجو، اقدامات نیروی انتظامی در کنترل جاده‌های کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره رحمانی فضلی بود و در این خصوص ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات قابل قبول نیروی انتظامی بر تداوم این روند، البته در چارچوب طرح‌های مصوب ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی تا مهار کامل کرونا تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در پایان تاکید کرد: در مهار این بیماری باید با جدیت، با افراد متخلف برخورد‌های قانونی و لازم صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید