ربات تسلا Optimus معرفی شد

    کد خبر :944091
تسلا Optimus

همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، روز گذشته ایلان ماسک نمونه اولیه از ربات انسان نما Optimus را رونمایی کرد که جزئیات آن توسط Slashgear منتشر شد. رباتی که همانطور از نامش پیداست برای کمک به انسان‌ها ساخته شد.

بازتاب-‌‌این ربات قادر است تمام انگشتان را به طور مستقل حرکت دهد و حسگرهایی در انگشتان برای بازخورد و کنترل نیروی گرفتن وجود دارد. این ربات می‌تواند آنچه را که در دست دارد ردیابی کند. بازوها 27 درجه آزادی حرکتی دارند، بدنه نیز بیش از 200 درجه قابل چرخش دارد. در عین حال وزن این ربات 73 کیلوگرم بوده و در حالت نشسته 100 وات و هنگام راه رفتن 500 وات انرژی مصرف می‌کند.

ربات تسلا Optimus معرفی شد

قلب Optimus یک سیستم تک تراشه‌ای است که توسط تسلا توسعه یافته است. این چیپ شامل ماژول Wi-Fi و LTE برای اتصال دائمی به وب می‌شود. باتری 2.4 کیلووات ساعتی نیز توسط تسلا ساخته شده و در قفسه سینه Optimus قرار گرفت. انتظار می‌رود شارژ یک روز کامل طول بکشد، اگرچه در این مرحله مشخص نیست که Optimus چقدر کار می‌تواند انجام دهد. ایلان ماسک اذعان کرد که تسلا هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن جهت بهبود و اصلاح Optimus دارد.

با این حال، مدیر عامل تسلا در مورد این پتانسیل مشتاق است: «هدف ما ساختن یک ربات انسان نمای مفید در به موقع است. ما قصد داریم ربات‌هایی در حجم بالا، با هزینه کم و قابلیت اطمینان بالا تولید کنیم.»

بزرگ‌ترین شگفتی قیمت گذاری بوده، جایی که ماسک بسیار جاه طلبی کرده و بیان داشت: “انتظار می‌رود قیمت آن بسیار کمتر از یک ماشین باشد.” احتمالاً کمتر از 20000 دلار که قیمت معقولی به نظر می‌رسد. ماسک افزود مفصل ربات الهام گرفته از انسان بوده و چندین بار تحت آزمایش قرار گرفت.

مشخص نیست چه زمانی باید شاهد عرضه آن باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید