راه اندازی ایستگاه‌های چندگانه تفکیک زباله تا دو ماه آینده

    کد خبر :660836
راه اندازی ایستگاه‌های چندگانه تفکیک زباله تا دو ماه آینده

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از راه‌اندازی ایستگاه‌های چندگانه تفکیک زباله در سطح شهر تهران خبرداد و گفت: این ایستگاه‌ها در دو فاز و تا دو ماه آینده راه اندازی می شوند.

 

تقی زاده در یک برنامه رادیویی که با موضوع مدیریت پسماند شهری برگزار شده بود، موضوع پسماند را از جمله موضوعات اساسی در مدیریت شهری خواند و گفت: مشارکت مردمی از جمله اصول پایه ای در نظام مدیریتی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اقدامات سخت افزاری برای مدیریت پسماند ویژه در تهران را رضایت بخش خواند و افزود: به موازات اقدام در حوزه سخت افزاری، متاسفانه در حوزه نرم افزاری کار جدی صورت نگرفته است.

 

وی لزوم ارتقای فرهنگ و آموزش شهروندی را یادآور شد و گفت: تفکیک از مبدأ مهم ترین و لازم ترین اقدام در فرآیند مدیریت پسماند است.

 

تقی زاده در پاسخ به این سوال که چرا در حوزه مدیریت پسماند شهری به ویژه حوزه نرم افزاری آن کار جدی انجام نشده؟ بیان کرد: بافت فیزیکی و کالبدی متنوع و همچنین تنوع موضوعات اجتماعی و اقتصادی از شمال تا جنوب تهران نگاه های متفاوتی را می طلبد. از آنجایی که پسماند صرفاً به موضوع جمع آوری زباله خلاصه نمی شود؛ لذا باید با توجه به ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر وارد عمل شد.

 

وی اقدام شهرداری منطقه ۲ تهران را در این خصوص مثبت ارزیابی کرد و گفت: شهرداری این منطقه برای آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی درخصوص پسماندها از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی استفاده می کند.

صدرالدین علی پور نیز در این نشست تفکیک از مبدأ را یک اصل اساسی در حوزه مدیریت پسماند شهری دانست و گفت: تمام تلاش ما باید برای کاهش پسماند در مبدأ باشد تا تبعات آن را در انتها کاهش دهیم.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اجرای “طرح کاهش پسماند” (کاپ) از دو ماه قبل اظهار کرد: دستورالعمل اجرای این طرح به ساختمان های اداری و سطح استان ابلاغ شده است.

 

وی افزود: ما مخازن تفکیک پسماند را در اختیار ادارات قرار دادیم تا پسماند تر و خشک از مبدا جداسازی شود و در حال حاضر هم وارد فاز شهرک ها و ساختمان های بلند مرتبه شده ایم.

 

به گزارش ایسنا، علی پور همچنین از راه اندازی ایستگاه های چندگانه تفکیک زباله در سطح شهر تهران خبرداد و گفت: این ایستگاه ها در دو فاز و تا دو ماه آینده راه اندازی می شوند و در ادامه هم برای راه اندازی ایستگاه های پردازش و فشرده سازی، تغییر در فرم انتقال و انتقال به مرکز آرادکوه اقدام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید