راه اندازی ارز دیجیتال دولتی در چین با هدف جایگزینی سیستم پرداخت دلاری

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲
    کد خبر :711313

به نقل از گاردین، چین از هفته آینده به طور آزمایشی پرداخت با ارز دیجیتال جدید خود را در چهار شهر بزرگ آغاز می کند.

بانک مرکزی چین در ماه های اخیر ساخت RMB را آغاز کرده که قرار است اولین ارز دیجیتال راه اندازی شده توسط یک اقتصاد بزرگ باشد.

استفاده از این ارز دیجیتال به طور آزمایشی در چندین شهر از جمله شنژن، سوژو،چنگدو، ژیونگ آن و چندین منطقه که میزبان المپیک زمستانی پکن ‌در 2022 هستند، آغاز شده است.

چاینا دیلی اعلام کرد این ارز دیجیتال وارد سیستم پولی برخی شهرها شده و برخی کارمندان دولتی و خدماتی دستمزدهای خود را در ماه مه با ارز دیجیتال دریافت می کنند.

برخی گزارش ها نشان می دهد کسب و کارهایی مثل مک دونالد و استارباکس هم برای شرکت در این طرح آزمایشی موافقت کرده اند.

پلتفرم های پرداخت دیجیتال مثل «الی پی» و «وی چت پی» در چین بسیار گسترده شده اند ولی نمی توانند جای ارز را بگیرند.

به گزارش تسنیم ،موسسه تحقیقات ارز دیجیتال در بانک مرکزی چین که این سیستم را راه اندازی می‌کند در هفدهم آوریل اعلام کرد تحقیقات و ساخت ارز دیجیتال چینی در حال پیشرفت است و به بالاترین مرحله طراحی، توسعه و عملیاتی شدن رسیده است.

ارز دیجیتال دولتی با پشتوانه ارز ملی سالهاست در حال ساخت است، بانک مرکزی چین در ماه اوت سال گذشته اعلام کرد که این ارز تقریبا آماده شده است. ولی رئیس این بانک گفت هیچ زمان بندی برای انتشار آن وجود ندارد.

طبق گزارش چاینا دیلی:« ارز دیجیتال دولتی یک جایگزین عملیاتی برای سیستم پرداخت با دلار است و تأثیر هرگونه تحریم یا تهدید به حذف دلار را از بین میبرد».

« این ارز همچنین به راحتی می‌تواند وارد بازارهای جهانی ارز شود و خطر اختلال های ایجاد شده توسط سیاست در آن بسیار پایین است».

انتظار می‌رود در بحبوحه محبوبیت روز افزون پلتفرم های پرداخت دیجیتال و خودداری مردم از تماس های فیزیکی به خاطر همه گیری ویروس کرونا، استفاده از پول نقد همچنان کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید