راه‌حل سینمایی آرنولد برای مبارزه با انکارکنندگان تغییرات اقلیمی

    کد خبر :45902

بازیگر و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا می‌گوید اگر در یک فیلم سینمایی بازی می‌کرد می‌دانست چطور با کسانی برخورد کند که آلودگی هوا و تغییرات جوی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش  بازتاب به نقل از د رپ، آرنولد شوارتزنگر می‌گوید اگر نقش شخصیتی در یک فیلم سینمایی را بازی می‌کرد، می‌توانست حال کسانی را که تغییرات اقلیمی را انکار می‌کنند حسابی بگیرد.

این فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا مشکلاتی را که خودش در سال ۲۰۰۶ در دولت فدرال داشت به یاد آورد. او سعی داشت مقررات هوای پاک تصویب کند، اما خیلی از اعضای کنگره این مساله را انکار می‌کردند که پخش شدن گازهای گلخانه‌ای سمی است.

او روز چهارشنبه در یک گردهمایی پرجمعیت در سازمان استعدادیابی سی‌ای‌ای به حضار گفت: در فیلم‌های سینمایی، وقتی که اتفاقی مثل این می‌افتد، کاری که شما می‌کنید این است که آن آدم‌هایی را که می‌گویند این‌ها آلوده‌کننده نیستند می‌گیرید و دهان‌شان را داخل لوله اگزوز می‌گذارید.

این حرف شوارتزنگر باعث شد جمعیت و فردی که با او صحبت می‌کرد یعنی اریک گارستی شهردار لس‌آنجلس به خنده بیفتند. گارستی آنجا بود تا درباره کناره‌گیری ایالات متحده از تفاهم تغییرات اقلیمی پاریس با شوارتزنگر که یکی از حامیان محیط زیست است،‌ صحبت کند.

شوارتزنگر در ادامه گفت: واشنگتن ادعا می‌کرد که اگر می‌گوید گازهای گلخانه‌ای آلوده‌کننده نیست، لازم نیست برای شما از ادعای‌شان صرف نظر کنند تا بتوانید هوای ایالت خودتان را با وضع قانون تمیز کنید. این چیزی است که گفتند. یک لحظه چنین چیزی را تصور کنید، اینکه گازهای گلخانه‌ای آلوده‌کننده نیستند!

او گفت: در دنیای واقعی، آدم باید از راه عادی استفاده کند که شکایت کردن از دولت فدرال است. پرونده تا دادگاه عالی پیش رفت و آن‌ها باختند. البته، به فاصله بسیار کمی تمام ماشین‌سازان دنیا از ما شکایت کردند.

شواتزنگر گفت با وجود تمام مشکلات، او و تیمش توانستند رهبری تاثیرگذاری به نمایش بگذارند: در نهایت آن‌ها قبول کردند و ما هم قانون کاهش آلودگی اگزوزها را وضع کردیم و بعد هم با دولت اوباما کار کردیم تا این کار را در سطح ملی انجام بدهیم. چیزی که نشان دادیم این بود که دولت فدرال نمی‌تواند جلوی آدم را بگیرد.

کنار کشیدن آمریکا از توافق پاریس توسط دونالد ترامپ باعث شوک جهان شد. رهبران دنیا این حرکت را زیر سوال بردند و هالیوود هم توییت‌های خشمگین داد. از اوایل ژوئن تا به حال که این اتفاق افتاد،‌ هزاران شهر آمریکا به طور جداگانه اعلام کرده‌اند که به تعهدات توافق پاریس پایبند باقی خواهند ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید