راهکارهایی ساده برای غلبه بر ناامیدی

    کد خبر :906290

همه افراد برای ادامه دادن زندگی خود به امید نیاز دارند. گاهی در زندگی با مشکلات و ناملایماتی روبرو می شویم که سبب ایجاد حس ناامیدی به آینده درافراد می شود. احساسات منفی و ناامیدی در زندگی، ما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد و زندگی ما را با مشکلات زیادی روبه رو می سازد. امید به آینده راه رسیدن به موفقیت را هموار می کند زیرا در اینصورت در فرد انگیزه ایجاد می شود. اگر نسبت به آینده ناامید هستید، این بخش را مطالعه نمایید تا بتوانید بر ناامیدی غلبه نمایید.

غلبه بر ناامیدی با احترام به خود

اگر همیشه غرق در افکار نامشخص و پریشانی هستید و به آینده احساس بدی دارید با انجام کارهای کوچک و مثبت بر این نا امیدی غلبه کنید مثلا به فکر خودتان باشید، لباس بپوشید بیرون بروید با یک دوست قدم بزنید و خوش و بش کنید، به تعطیلات کوتاه بروید و موسیقی گوش کنید، کوچک ترین موفقیت خود جشن بگیرید و برای تقدیر از خود هدیه ای بخرید.

غلبه بر ناامیدی با یادداشت اهداف

اگر احساس نمودید که هیچ دید مثبتی به حال و آینده ندارید، اهدافتان را یاداداشت کنید و بر روی دیوار، یخچال، سقف و جلوی دیدتان بچسبانید تا بتوانید زمان بروز نا امیدی به آن ها نگاه کنید. هر روز به اهداف و آرزوهایتان نگاه کنید تا انرژی و انگیزه شما افزایش یابد.

غلبه بر ناامیدی با عدم تمرکز بر روی مشکلات پیش پا افتاده

اگر می خواهید دچار نا امیدی نشوید و از اهداف خود دور نشوید، بدانید اهدافتان چیست و خود را سرگرم حل درگیری ها و مشکلات پیش پا افتاده نکنید. هیچگاه این سؤال را که “چرا چنین اتفاقی افتاد؟” از خود نپرسید زیرا این سوال شما را در گذشته نگه داشته و جلوی پیشرفتتان را می گیرد و کمکی برای حل مشکل شما نمی کند.

غلبه بر ناامیدی با حذف کارهای بیهوده

هر کاری که وقت و هزینه شما را تلف می کند و هیچ حاصلی در بر ندارد را از برنامه زندگیتان حذف کنید و برای حل مشکلاتتان درگیر یافتن راه حل هایی ( مانند یافتن راه حل در سایت های مختلف ) نشوید که وقت شما را تلف کند و تا می توانید بر روی کار فعلی خود تمرکز کنید.

غلبه بر ناامیدی با تمرکز بر عمل

زمانیکه نا امید می شوید، شور و اشتیاق اولیه خود را از دست می دهید و احساس می کنید که نمی توانید کار به جایی ببرید و به انجام کاری روی می آورید که فکرتان را از اهدافتان دور کند و در واقع از کار اصلی طفره می روید. برای اینکه نا امید نشوید اهداف از پیش تعیین شده را داشته باشید و مسیر مناسبی را برای خود انتخاب کنید و هیچگاه وقت زیادی را صرف نگرانی نکنید زیرا نگرانی سبب اتلاف انرژی می شود و شما را از حرکت به جلو باز می دارید پس تنها اهل عمل باشید و با روحیه مثبت به سمت جلو حرکت کنید تا دلیلی برای نگرانی هایتان وجود نداشته باشد.

نمناک/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید