دیدار رافائل گروسی با محمد اسلامی

    کد خبر :844640

نشست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک پایان یافت

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفتگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شده بود بعد از اتمام نشست با آقای مهندس اسلامی در تهران در جمع خبرنگاران افزود: مثل همیشه برای من در ایران بودن افتخار است و این دیدار خیلی مهم است، زیرا این نخستین دیدار ما پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران است.

رییس سازمان انرژی اتمی مذاکرات خود با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خوب و سازنده توصیف کرد و گفت:روح حاکم بر مذاکرات، ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات، همکاری‌ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کل مسائل فی مابین اساسا فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی در روابط فی مابین ندارد، گفت: تصمیم گرفتیم در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه اجلاس مذاکرات وگفت و گو‌های خود را ادامه دهیم. اسلامی گفت: اعتماد متقابل بین جمهوری اسلامی و آژانس باید پابرجا بماند و آژانس در عمل به تکالیف قانونی خود برای پیشبرد انرژی هسته‌ای ایران و همچنین پیشرفت جمهوری اسلامی نقش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین دیدار وی با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید