رادیو تراپی برای درمان متاستاز تومور مغزی

    کد خبر :723396

 

نکاتی در مورد رادیوتراپی برای درمان متاستازهای تومورهای مغز

ممکن است به شما گفته باشند که رادیوتراپی بهترین گزینه درمانی برای رفع متاستاز تورمور مغزی است. همچنین برای درمان متاستاز سرطان مغزی. اگر شما هم نگران عوارض جانبی رادیوتراپی هستید، خب تنها نیستید.

پزشکان و متخصصان جراحی اعصاب زیاد درباره این نگرانی ها می شنوند. به همین خاطر در این مقاله پاسخ های رایج پزشکان متخصص درمان سرطان به آیند را در مورد رادیوتراپی برای درمان متاستاز تومور مغزی برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

1.   امواج رادیویی سرطان را می کُشند

حتماً دلیلی وجود دارد که امروزه رادیوتراپی سرطان یکی از روش های اصلی برای درمان متاستاز تومور مغزی به حساب می آید. و آن هم این است که این روش درمانی موثر و کارآمد است. رادیوتراپی در نابود کردن سلول های سرطانی واقعاً موثر است.

طبق نظر متخصصان، رادیوتراپی نشان داده که می تواند به اندازه جراحی موثر باشد. حتی می تواند در کاهش شانس برگشت تومور از جراحی هم اثر بیشتری داشته باشد!

هرچه روش های رادیوتراپی پیشرفته تر می شوند، افرادی که از این درمان برای رفع متاستاز مغزی استفاده می کنند نیز طول عمر بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند.

2.   مزایا و خطرات رادیوتراپی را با هم مقایسه کنید

دو نوع اصلی از رادیوتراپی برای درمان متاستاز تومور مغزی استفاده می شود:

• رادیوتراپی کل مغز که تمام مغز را هدف قرار می دهد و حتی می تواند تومورهای میکروسکوپی که در اسکن ام آر آی هم دیده نمی شوند را درمان کند. رایجترین عوارض جانبی این نوع از رادیوتراپی شامل خستگی، ریزش مو و مشکلات مربوط حافظه هستند.

• و جراحی رادیویی کلیشه ای که روشی متمرکز تر است و از دوز شدیدی از امواج رادیویی به شکل متمرکز فقط روی تومور استفاده می کند. گاهی اوقات این جراحی رادیویی می تواند تنها در یک روز انجام شود. داشتن دوز متمرکز تر، پرتو افشانی امواج رادیویی را به سایر بخش های مغز کاهش می دهد. این همچنین به معنی آن است که این روش عوارض جانبی کمتری دارد.

از هرکدام از این دو روش که استفاده بکنید، در نهایت به جلسات تکمیلی در آینده نیاز خواهید داشت. این بهترین راهکار برای تشخیص سریع هرگونه عارضه جدید است تا بتوان در اسرع وقت آنها را به شکلی درست درمان کرد.

 

 

3.   آیا اصلاً رادیوتراپی مناسب شما هست یا نه؟

تیم پزشکی که مسئولیت درمان شما را بر عهده دارد قبل از تصمیم برای انتخاب رادیوتراپی عوامل متعددی را در رابطه با شما بررسی می کند و با شما در میان می گذارد. به گفته دکتر احسان کرباسی، متخصص رادیوتراپی سرطان، در بهترین مراکز درمانی کادر پزشکی شما متشکل از بهترین انکولوژیست ها، رادیوتراپیست ها و جراحان اعصاب خواهد بود.

بهترین تیم های پزشکی هزاران ساعت آموزش و تجربه دارند و با هم به عنوان یک تیم کار می کنند تا بفهمند بهترین گزینه درمانی برای شرایط شخص شما دقیقاً چیست؟ همچنین ممکن است به این نتیجه برسند که شما به ترکیبی از روش های درمانی نیازمند هستید.

وقتی بحث درمان متاستاز تومور مغزی یک بیمار پیش می آید عوامل متعددی باید بررسی شوند. مانند نوع تومور، علائم و تعداد ضایعات مغزی بیمار. اما هدف اصلی بحث های کادر پزشکی در مورد این است که چگونه شرایط زندگی شما را بهتر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید