رابرت داونی سنیور درگذشت

    کد خبر :825573
رابرت داونی سنیور درگذشت

رابرت داونی سنیور فیلمساز که با فیلم‌های کمدی مثل «دیگر هیچ بهانه‌ای نیست» و «استخر هوگو» شناخته می‌شود، درگذشت.

رابرت داونی جونیور درگذشت پدرش را با انتشار پستی در صفحه شخصی اش تایید کرد و نوشت: او با آرامش در خواب و بعد از سال‌ها تحمل آسیب‌های ناشی از بیماری پارکینسون در گذشت. او در ادامه پدرش را فیلمساز مستقلی معرفی کرد که در طی دوران بیماری اش همچنان به آینده امیدوار بود.

داونی سنیور بازیگری را از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی با فیلم‌های «شب‌های عیاشی»، «مرگ و زندگی در لس آنجلس» و «سرقت برج» آغاز کرد. او در سریال‌های تلویزیونی زیادی نیز نقش آفرینی کرده که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۵ رقم خورد.

به عنوان کارگردان نیز او فیلم‌های کمدی مثل «بابو ۷۳»، «دیگر هیچ بهانه‌ای نیست» و «استخر هوگو» را ساخته که پسرش رابرت داونی جونیور هم در آن بازی کرده است. او عمده شهرتش را برای ساخت فیلم سینمایی «پوتنی سوپ» در سال ۱۹۶۹ به دست آورد. در این فیلم یک مدیر آفریقایی آمریکایی مدیریت یک آژانس که تمامی آن‌ها سفید پوست هستند به دست می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داونی سنیور در بخش‌های دیگر فیلمسازی از فیلمبرداری گرفته تا تهیه کنندگی، نویسندگی و تدوین نیز فعالیت داشته است. او در دهه هفتاد فیلم‌هایی مثل «پوند» ساخت تا اولین تجربه بازیگری پسرش را ایجاد کند. پسر او رابرت داونی جونیور اکنون از پردرآمدترین بازیگران هالیوود است که بیشتر برای ایفای در فیلم‌های شرلوک هولمز و مرد آهنی شناخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید