رئیس پارلمان اروپا: اتحادیه اروپا مسئول پذیرش پناهجویان افغان است

    کد خبر :837660
پرویز کردوانی

رئیس پارلمان اروپا امروز گفت که اتحادیه اروپا مسئولیت پذیرش پناهجویان افغان را بر عهده داشته و نمی‌تواند افرادی را که در افغانستان برای این اتحادیه کار می‌کردند، رها کند تا با «انتقام» مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از دیوید ساسولی نوشت که پناهجویانی که از افغانستان به اروپا می‌روند باید به طور مساوی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند.

این سیاستمدار ایتالیایی در جریان سفر به ویلنیوس پایتخت لیتوانی به خبرنگاران گفت: ما باید از کسانی که با ما کار و همکاری کردند، محافظت کنیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم که با انتقام روبرو شوند.

وی افزود: ما مسئولیتی داریم. فکر می‌کنم که کمیسیون اروپا حتی برای حفظ تساوی می‌تواند به سرعت اجازه تقسیم آنان را میان کشورهای عضو صادر کند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲۶ مرداد گفته بود که این نهاد هیچ برنامه فوری‌ برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد، اما با آنان گفت‌وگو خواهد کرد تا اطمینان یابد شهروندان اروپایی و افغانستانی‌ که با اتحادیه اروپا همکاری کرده‌اند می‌توانند به سلامت از این کشور خارج شوند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید