رئیس قوه قضائیه: اعتراف می‌کنم که عملا در قوه قضائیه تحولی ایجاد نکردیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۷
    کد خبر :869959
اعتراف می‌کنم که عملا در قوه قضائیه تحولی ایجاد نکردیم

رئیس قوه قضائیه گفت: اعتراف می‌کنم ما هنوز در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکردیم درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشتیم اما عملا تحولی ایجاد نکردیم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس‌قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی عنوان کرد: امروز اعتراف می‌کنم ما هنوز در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکردیم درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشتیم اما عملا تحولی ایجاد نکردیم.

وی افزود: فرض کنید که تلاش می‌کنیم تعدادی زندانی را از زندان آزاد کنیم خب یک تعداد زیادی عفو می‌خورند یا مشمول آزادی مشروط می‌شوند، این تحول نیست. تحول زمانی اتفاق می‌افتد که کاری کنیم که زندانی نداشته باشیم، کسی زندان نرود.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: اگر کاری کردیم که سالی ۱۰ درصد یا بالاتر زندان نروند آن وقت تحول ایجاد شده است. اینکه ما حکم بدهیم و افراد مشمول عفو آزادی مشروط شوند، تحول نیست. اگر ما نیروهای خود را بر حسب وظیفه‌شناسی خودشان یا هزینه خودمان به کار گرفتیم و پرونده‌های معوقه را به روز رساندیم کار خوبی است اما اگر باز معوق شود تحولی ایجاد نشده است.

اگر کاری کردیم که ورودی قوه قضائیه کم شد و پرونده‌ها تعدادش پایین آمد و رسیدگی‌ها کوتاه شد و رضایتمندی مردم بالا رفت، تحول ایجاد شده است اما اگر آنقدر فشار به مجموعه خود آوردیم که قاضی و کارمند ما فرسوده شد و از خانه و زندگی کم گذاشت و به کار پرداخت و کار زیاد هم تولید شد، تحولی ایجاد نکرده‌ایم.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید