رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:پنج شرکت از لیست شرکت های مجازارائه دهنده خدمات پس از فروش حذف می شوند

    کد خبر :169397

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به اجرای جدی طرح ساماندهی شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش کالاهای آی.تی اشاره کرد و گفت: پنج شرکت به دلیل ارائه ندادن خدمات پس از فروش اصلی از لیست شرکت های مجازی که توسط این اتحادیه پیشتر معرفی شده اند، حذف می شوند.

سید مهدی میرمهدی کمیجانی افزود:اتحادیه فناوران رایانه با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشتر 60 شرکت را به عنوان شرکت های مجاز ارائه کننده خدمات پس از فروش کالاهای آی.تی در سامانه اطلاع رسانی خود معرفی کرده بود.
وی بدون اشاره به نام این شرکتها ادامه داد: شرکت های مذکور موظف به ارائه خدمات پس از فروش اصلی و خوب به خریداران بودند که به دلیل بروز برخی تخلف ها این اتحادیه از روز نخست آبانماه امسال طرح جدی ساماندهی شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش را در دستور کارخود قرارداد.
میرمهدی کمجانی خاطرنشان ساخت:طرح مذکور تلاش دارد شرکت هایی که در ارائه خدمات پس از فروش مناسب و اصلی ناتوان هستند را از لیست شرکت های مجاز خارج کند و براین اساس بازرسی های دقیقتری درحال انجام است.
وی با بیان اینکه نظارت دقیقی از سوی این اتحادیه بر شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش کالاهای آی.تی انجام می شود، گفت: اکنون تعداد زیادی از این شرکت ها بازرسی شده اند و تلاش می شود کل شرکت ها به زودی بازرسی شوند.
این فعال بازارکالاهای فناوری اطلاعات با بیان اینکه نظارت بیشتری بر گارانتی های غیر معتبر اعمال می شود، گفت: شرکت ها وظیفه دارند خدمات پس از فروش معتبر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و در صورت تخلف با آنها برخورد جدی می شود.
میرمهدی کمجانی افزود:بازرسی های انجام شده نشان داد برخی شرکت ها نیاز به تمدید پروانه های خود داشته اند که برای اینکار اقدام های لازم صورت گرفته است.
در گفت و گو با ایرناوی گرچه بازارکالاهای آی.تی را بازاری نامناسب برای فروشندگان توصیف کرد اما بر ارائه خدمات پس از فروش معتبر از سوی عرضه کنندگان این نوع کالاها تاکید کرد.
سوم آبانماه سال گذشته بود که رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به خبرنگار ایرنا گفت:وجود تعرفه های مناسب برای واردات کالاهای رایانه ای سبب شده است کالای قاچاق در این صنف وجود نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید