رئیسی: می توان سالانه یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۴۲

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: معتقدم در سال می توان یک تا 1.5میلیون شغل بر اساس برنامه مصوب ششم ایجاد و بحران بیکاری را کاملا در کشور برطرف کرد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سه شنبه در جشن مبعث رسول اکرم (ص) در بیرجند گفت: تحصیلات، کار، معیشت و… به عهده دولت اسلامی است که با استفاده از امکانات برای فراهم کردن شغل با کرامت تلاش کند.
وی اظهار کرد: یارانه ای که امروز پرداخت می شود، می توان با سه برابر افزایش برای دهک های پایین در نظر گرفت.
رئیسی ادامه داد: صنعت ساختمان کشور، صنعتی است که می توان در این صنعت بیشترین شغل را ایجاد کرد، « مسکن کرامت » که بتواند مشکل مردم را رفع کند باید ایجاد شود.
وی افزود: در قانون برنامه توسعه ششم، تاکید شد، آمار بیکاری از 12 درصد به8درصد کاهش یابد، باید هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود، معتقدم در سال می توان یک تا 1.5میلیون شغل بر اساس برنامه مصوب ششم ایجاد کرد و بحران بیکاری را کاملا در کشور رفع کرد.
وی یادآور شد: کارگاه های تولیدی بعضی تعطیل و برخی نیمه تعطیل است، امکان راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفتن این کارگاه ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: در چهار سال دولت هر سال 25 درصد این کارگاهها باید کاملا آماده تولید شود و با فعال کردن خط تولید، می توان کارگران بیکار شده را به کار برگرداند.

** راهکاری برای حل معضل فساد اداری
وی در ادامه تاکید کرد: فساد اداری مردم را بسیار عصبانی کرده، هر روز تیتر روزنامه ها موضوعی از فساد است، تا کی باید شاهد افشای فساد باشیم.
رئیسی با طرح این پرسش آیا فساد اداری را نمی توان رفع کرد؟، گفت: زمانی که در سازمان بازرسی کل کشور فعالیت می کردم، بسیاری از منافذ موجب فساد شناسایی و به مسئولان عالی، میانی و کارشناسان ارشد برای اقدام اعلام شد، رئیس دولت و شخص وزیر باید قبل از هر کس مدعی مبارزه با فساد باشد،فساد زیبنده نظام اسلامی نیست.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: اگر خداوند خیر و صلاح را در انتخاب دید، در مدت 6ماه آغاز به کار دولت، گزارشی از ساختارهای موجب فساد را به مردم و مجلس شورای اسلامی ارایه و برای رفع آن اقدام می کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی در کارگاه های تولیدی مشغول کار هستند اما کارگاه در حال تعطیلی است، بنابراین این افراد باید به زودی به خانه های شان برگردند.
وی با بیان اینکه در مدتی که توفیق خدمت در آستان قدس رضوی دارد، بیشترین مراجعه به وی مربوط به کار است، گفت: کرامت یک جوان، بازنشسته، کارمند و کارمند شغل شرافت مندانه است.
وی افزود: احکام شریعت شامل اقامه نماز، زکات،حج و … است و آیات شریعت هم برای آن است که انسان در تعلیم، تزکیه و تربیت در اوج قله قرار گیرد.
وی یادآور شد: نظام اسلامی، نظامی است که باید زمینه بالندگی، رشد و تعالی انسان را فراهم کند.
رئیسی تصریح کرد: در نظام باید برای هر فرد، زندگی، شغل و آینده ای که در شان اوست، فراهم کرد.

** هدف از شرکت در انتخابات حل مشکل فقرا و مستمندان است
وی در مورد هدف خود از شرکت در انتخابات گفت: در آستان قدس رضوی بهترین جایگاه را از نظر مادی و معنوی دارد، آنچه باعث شد وارد این عرصه شود، نگاه به مشکل فقرا، نیازمندان و مستمندان است.
وی اضافه کرد: بسیاری از گره ها در کشور با امکانات موجود قابل رفع است،مردم از وعده ها خسته اند باید در عمل در مدیریت اتفاقی رخ دهد.
وی بیان کرد: برای تحقق شعار « دولت کار و کرامت» دسته بندی سیاسی را برای یکبار و برای همیشه کنار خواهد گذاشت و از تمام ظرفیت ها برای گره گشایی مشکل مردم استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: اهل سنت، شیعه، اقوام و مذاهب مختلف این قبیل خط کشی ها، خطی کشی واقعی ما نیست، خط کشی واقعی ما با دشمنان انقلاب و نظام است.
رئیسی یادآور شد: بنا دارد از همه ظرفیت ها و نیروهای متخصص که آماده خدمت به ملت هستند برای گره گشایی از کار ملت استفاده کند.
وی در ادامه به روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: فلسفه بعثت از نظر نبی اسلام احیای کرامت اخلاقی در جامعه است و کرامت برای انسان اصل است به همین منظور دولت باید برای کرامت همه شهروندان گام بردارد.

** خراسان جنوبی توانمند در تولید محصولات کشاورزی
وی در باره وضعیت خراسان جنوبی افزود: این استان 18 سال با خشکسالی مواجه است ، آیا امکان برون رفت از این وضعیت وجود ندارد؟، باید سرمایه گذاری در کاشت، برداشت ، فرآوری ، بسته بندی و صادرات گیاهان دارویی در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: امروز دنیا تشنه این نوع کالاست که در استان با مطالعه کارشناسی قابل انجام است.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری سال ها قبل فرمودند، اقتصاد جنوب خراسان جنوبی صنعت سنگ است، در این استان معادن سنگ ارزشمندی وجود دارد، باید در این ارتباط در حوزه معدن و محصولاتی که در بازار مشتری دارد سرمایه گذاری کرد.
وی تصریح کرد: می توان برای کالاهایی مانند زعفران، زرشک، انار و … استان با برنامه ریزی ارزش افزوده ایجاد کرد ،هم اکنون زعفران تولیدی در اسپانیا بسته بندی با چند برابر قیمت در بازارهای جهانی عرضه می شود اگر در استان صنایع تبدیلی و تکمیلی در مورد زرشک و زعفران ایجاد شود، اقتصاد خراسان جنوبی متحول می شود.
وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی پرورش شتر مرغ و شتر با اقلیم منطقه سازگار است باید با سرمایه گذاری در این حوزه اقتصاد استان را متحول کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید