رئیسی: توسعه راه‌های شمال استان اردبیل اولویت دولت است

  • سیاسی
  • جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ۹:۴۶
    کد خبر :855175
توسعه راه‌های شمال استان اردبیل اولویت دولت است

رئیس‌جمهوری با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های شمالی استان اردبیل گفت: توسعه راه‌های شمال این استان در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از فرایند احداث باند دوم جاده پارس‌آباد به اردبیل افزود: دولت وزارت راه و نمایندگان مجلس هم تلاش کنند تا این جاده به شکل استاندارد احداث شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی وجرحی در این مسیر بیان کرد: این مسیر علاوه بر تامین شرایط تردد ایمن مردم، باید به بستر انتقال مازاد محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شود.

پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد – اردبیل بطول ۶۵ کیلومتر با هدف ایمن‌سازی مسیر، کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و نیز توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان اجرا می‌شود.

اجرای طرح بزرگراه پارس‌آباد – اردبیل بطول ۲۲۲ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۴۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، ۹۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان می‌باشد.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید