نماینده دادستان تهران:

دیواندری نبود به بابک زنجانی بستنی هم نمی‌دادند

    کد خبر :679853

رسول قهرمانی در دادگاه رسیدگی به اتهامات دیواندری در واکنش به دفاعیات متهم گفت: دیواندری می‌گوید ۲۵۰ سند ارائه کرده، اما هنوز یک سند هم از سمت او ارائه نشده است. آقای دیواندری می‌گوید که کیفرخواست هدفمند بوده و ۱۲۴ مرتبه اسم ایشان در کیفرخواست آمده است.

وی خطاب به متهم گفت: چرا آقای دیواندری خودتان در دفاعیات بیش از هزار مرتبه اسم آقای دستغیب را آورده‌اید.

وی گفت: اینجا فضای عدالت است و من به عنوان نماینده ۸۰ میلیون نفر یقه شما را می‌گیرم و به این موضوع افتخار می‌کنم. شما گفتید که هیچ رابطه سری و غیر سری با کسی نداشته‌نداشتید، اما چرا با فرد غیر ذی‌سمت ارتباط گرفته‌اید. چرا با کسی خارج از تیم قضائی حرف می‌زنید و آن اتفاقات ناگوار رخ دهد.

قهرمانی افزود: می‌گویید مطلعین آمدند و بحث را به حاشیه بردند من دوست دارم افکار عمومی فیلم جلسات غیر رسانه‌ای را ببینند تا مردم متوجه شوند که دیواندری به آن‌ها فشار آورده است.

به گزارش دانشجو،نماینده دادستان افزود: بفرمائید کدام یک از صحبت‌های من غیر مستند است. شما با ذوق‌زدگی از بازگشت پول صحبت می‌کنید و خوشحال هستید در حالی که ارز مرغوب کشور را دادید و اکنون خوشحال هستید که ملک پس داده‌اید.

وی افزود: نفتی که ثروت کشور بوده را هدر داده‌اید و اکنون خوشحال هستید که یک دکل قراضه به عنوان اضافه پول برگردانده‌اید.

نماینده دادستان ادامه داد: می‌گوئید کیفرخواست از روی بغض تنظیم شده، اما شما همه جا برای اعمال نفوذ رفتید. آقایان حتی در خبرنگاران هم نفوذ کردند و مدیر روابط عمومی آقای دیواندری هر روز با خبرنگاران تماس می‌گیرد. حتی نمایندگان مجلس هم با من تماس گرفتند و گفتند شما با آن‌ها لابی‌گری داشتید.

قهرمانی گفت: در سه پرونده متشکل از باختری، فلاحتیان و کشتی بیش از ۶۶۰ میلیون دلار ارز از بانک‌های پارسیان و ملت رفته است که در مجموع آنها، نه مصوبه‌ای وجود داشته و نه قراردادی موجود است و هیچ یک از اعضای هیئت مدیره هم از این موضوع خبر نداشته‌اند. اگر تحریم بودید چگونه ایتالیا رفته‌اید؟

وی افزود: شما برای من از مدیر کنسول‌گری نامه آوردید نه از وزارت امور خارجه. زمانی که قرارداد برجام نوشته شد شما از تحریم خارج شدید، اما با خروج ایالات متحده اروپا از برجام باز هم نام افرادی که قبلاً در تحریم بودند در تحریم‌ها قرار گرفت، اما اسمی از شما در لیست تحریمی‌ها نیامد.

وی تصریح کرد: نام شما در پرونده بابک زنجانی هم وجود داشته، اما می‌گوئید من متهم پرونده بابک زنجانی نیستم. شما بابک زنجانی سازی کردید. اگر شما نبودید به بابک زنجانی حتی بستنی هم نمی‌دادند و شما زنجانی را ساختید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید