دیدار و رایزنی وزیر امور خارجه ایران و لبنان

  • سیاسی
  • جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ۲:۵۰
    کد خبر :851217

وزیران امور خارجه ایران و لبنان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز پنجشنبه به وقت لبنان با حضور در وزارت امور خارجه این کشور با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و رایزنی کرد.

بعد از این دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان در نشست خبری مشترکی حضور یافتند.

حسین امیرعبداللهیان در این نشست گفت: ما به گفت‌وگو باور داریم و آن را مناسبت‌ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم. ما آمادگی داریم در صورت درخواست مقامات لبنان نسبت به بازسازی بندر بیروت از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره مذاکرات هسته‌ای و شرایط بازگشت ایران به مذاکرات گفت: معتقدیم مذاکره‌ای که حقوق و منافع ملت را تامین کند، مورد توجه ایران است. در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آن‌ها به تعهدات خود، تهران هم به تعهدات خود بازمی‌گردد و پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعا‌های بدون عمل سه کشور اروپایی برای بازگشت ایران به مذاکرات ملاک نیست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بر اساس اقدامات عملی طرف‌های مقابل از جمله لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان تصمیم‌گیری و عمل می‌کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در توافق هسته‌ای ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند بوده و این روش را در صورت رفتار متقابل طرف‌های برجام احیا خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله قدس هم اظهار کرد: ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: در گفت‌وگو با مقامات لبنان موضوع گفت‌‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت. گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی در مسیر خوبی در حال طی‌شدن است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان هم در این نشست خبری اظهار کرد: امیدواریم مذاکرات ایران چه با عربستان سعودی و چه با کشور‌های ۱+۵ با موفقیت انجام شود. ما این مذاکرات را تأ‌یید می‌کنیم زیرا موفقیت در آن تاثیر مثبتی بر لبنان خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید