دیجی‌تایمز: اپل باتری خودروهای الکتریکی را در خاک آمریکا تولید خواهد کرد

    کد خبر :827373
اپل باتری خودروهای الکتریکی را در خاک آمریکا تولید خواهد کرد

اپل قصد دارد باتری‌های مورد نیاز خودرو خودران را در خاک ایالات متحده آمریکا و با بهره‌گیری از بازوی تولیدی شرکت‌های تایوانی تأمین کند.

مدتی است پروژه خودرو خودران اپل در سکوت خبری قرار دارد و آخرین گزارش‌ها از ناکامی این شرکت در مذاکره با خودروسازان سرشناس برای برون‌سپاری اپل کار حکایت داشتند. به‌طور کلی شایعات ضدونقیض متعددی درباره‌ی اپل کار منتشر شده است. طبق گزارش‌های قبلی، پروژه‌ی مذکور بر توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودرو خودران متمرکز است؛ البته تقریبا تأیید شده است که غول دنیای فناوری برای عملیاتی کردن این خودرو و عرضه‌ی آن در بازار مصرفی، به بازوی تولیدی یکی از خودروسازان یا شرکت‌های مونتاژکننده نیاز خواهد داشت. در جدیدترین مورد گفته می‌شود اهالی کوپرتینو قصد دارند باتری خودرو یادشده را در خاک ایالات متحده آمریکا تولید کنند.

به گزارش زومیت، اپل به جای اعتماد کردن به سازندگان چینی، قصد دارد تولید باتری اپل کار را به تأمین‌کنندگان تایوانی مستقر در خاک آمریکا محول کند. منابع نزدیک به زنجیره تأمین محصولات اپل ادعا می‌کنند که دو شرکت‌ تایوانی فاکسکان و Aleei تمایل خود را برای همکاری با اپل در تولید باتری‌های پیشرفته اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود این دو شرکت قصد دارند به‌زودی بخشی از خط تولید خود را به خاک آمریکا منتقل کنند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اپل مذاکره‌ی اولیه با دو شرکت بزرگ چینی CATL و BYD را برای تولید باتری‌های اپل کار آغاز کرده؛ اما تاکنون قراردادی بین طرفین منعقد نشده است. همچنین گفته می‌شد شرط معامله این است که تأسیسات تولید در ایالات متحده ساخته شود. با توجه به آنچه‌ گفته شد، به نظر می‌رسد اپل تأکید بسیاری روی تولید در خاک آمریکا دارد که عمدتاً به ارائه‌ی طرح‌های تشویقی و تسهیلات در ایالات متحده و تنش‌های آمریکا و چین مربوط می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، فاکسکان، یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان اپل و Aleei قصد دارند کارخانه‌هایی در ایالات متحده تأسیس کنند و این احتمال وجود دارد که اپل کار دومین محصول اپل پس از مک پرو باشد که فرایند طراحی، تولید و مونتاژ آن به‌طور کامل در این کشور صورت می‌گیرد. این در حالی است که اکثر محصولات اپل در چین مونتاژ و بسیاری از قطعات، از تأمین‌کنندگان سراسر دنیا تهیه می‌شوند. به‌عنوان مثال، در فرایند ساخت آیفون، اپل از شیشه محافظ نمایشگر ساخته‌شده در کنتاکی توسط کورنینگ استفاده می‌کند؛ درحالی‌که سایر قطعات مانند حسگرهای دوربین توسط تأمین‌کنندگان ژاپنی ساخته می‌شوند. گمان می‌رود اپل احتمالا رویکرد مشابهی برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین وسایل نقلیه اتخاذ کند.

بر اساس شواهد، محوریت استراتژی وسایل نقلیه‌ی اپل معطوف بر طراحی باتری جدیدی است که می‌تواند به‌طور بنیادی هزینه‌های این بخش را کاهش و دامنه‌ی مسافت طی‌شده‌ی Apple Car با یک بار شارژ را افزایش بدهد. باتری یادشده مبتنی بر طراحی «تک‌سلولی» خواهد بود و این امکان را به مهندسان می‌دهد که سلول‌های منفرد را در یک باتری جمع و فضای بسته و غیر قابل استفاده در باتری را آزاد کنند. این طراحی به معنای ماده‌ای فعال‌تر است که می‌تواند پیمودن مسافت بیشتر را به ارمغان بیاورد.

گفته می‌شود اپل در حال ساخت یک مخلوط شیمیایی برای استفاده در باتری به نام لیتیوم فسفات آهن (LFP) است که ایمنی بیشتری دارد و احتمال گرم شدن آن کمتر است. به نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینو در حال دستیابی به یک فرمول باتری انقلابی است که یکی از منابع مطلع به دانش فناوری این حوزه، آن را سطح بعدی باتری‌ نامیده و به انقلاب نسل اول آیفون تشبیه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید