تداوم فعالیت دپارتمان مجازی موسسه آموزش عالی آرمان

    کد خبر :828454
تداوم فعالیت دپارتمان مجازی موسسه آموزش عالی آرمان

نظر به استقبال شرکت کنندگان در دوره های غیرحضوری و همچنین آشنایی با مزایای این مدل آموزشها ويژه مدیران پرمشغله احساس می‌شود آموزش‎های غیرحضوری در دوران پسا کرونا نیز به یک شیوه متداول در کنار آموزشهای حضوری ادامه خواهد داد.

مهرور؛ مدیرعامل مؤسسه آموزش عالی آرمان با اشاره به اینکه این مؤسسه در سال 86 با مجوز وزارت علوم فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: موسسه طبق مجوز های  اخذ شده از دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری ماموریت خود را در برگزاری دوره‌های مهارتی کاربردی در چهار حوزه معماری، هنر و رسانه، روانشناسی و مدیریت تعریف کرده است.

وی بیان کرد: تا سال 99 ما تمام آموزش‌های خود را به صورت حضوری برگزار و در انتهای دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم به فارغ التحصیلان اعطا می‌شد. اما به دلیل فراگیری و شیوع ویروس کرونا و همچنین لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده، طبق مجوز وزرات علوم برای مؤسسات آموزش عالی، فعالیت‌های این مرکز به‌صورت غیرحضوری و آنلاین تغییر کرد.

مهرور بیان کرد: در ابتدای امر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، تهدید بزرگی برای موسسات به شمار می‌رفت، اما موسسه آرمان توانست با ایجاد دپارتمان غیرحضوری در سال 99 با مدیریت خانم جواهر غافلی تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. این دپارتمان خیلی سریع شروع به تولید محتوای آموزشی به روز و تخصصی در سه شاخه هنر، معماری و مدیریت نمود همچنین اقدام به راه‌اندازی سامانه های آموزش آنلاین و اپلیکیشن‌ها آموزشی جهت استفاده شرکت کنندگان را انجام داده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این دپارتمان و فعالیت به صورت آنلاین خیلی زود مورد استقبال مدیرانی که وقت کافی برای حضور در کلاس‌ها را نداشتند و کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفت چراکه می‌‍توانستند در زمان کرونا نیز آموزش‌های به روز حوزه مدیریت را به راحتی کسب و دانسته‌های خود را بازآموزی کنند و مشکلی نیز بابت بُعد مسافت نداشته باشند.

مهرور با اشاره به اهمیت تولید محتوای آموزشی به روز در حوزۀ مدیریت، بیان کرد: مدیران می‌توانند علاوه بر شرکت در کلاس‌های آنلاین در زمان مقرر، بعد از کلاس‌ها نیز به محتوای آموزشی که در پنل کاربری شان قرارداده می شود دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن تلاش مؤسسه بر این است تا کارگاه‌های تخصصی یک‌روزه را در پایان هر ماه با هدف کسب مهارت‌های لازم و مرتبط با مدیریت خاصه در بخش کسب‌وکار و شبکه‌سازی را برگزار کند.

وی بیان کرد: مؤسسه آموزش عالی آرمان موضوع بیزینس‌کوچینگ را نیز به عنوانی یکی از اولویت‌های خود در دستورکار قرار داده است؛ در این روند شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت انفرادی و تخصصی در موضوع کسب‌وکار شخصی، از آموزشهای اساتید استفاده کنند و به نوعی می‌توانند از مشاوره‌های تخصصی اساتید در کسب‌وکار خود بهره‌مند شوند.

مهرور اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات این موسسه در راستای سهولت دسترسی دانشپذیران به دوره های غیرحضوری تولید اپلیکیشن موبایل در دو نسخه اندروید و آیفون بوده است تا شرکت کنندگان با گوشی و یا تبلت خود در هر زمان و مکان امکان دسترسی به محتواها و کلاس‌های آنلاین این موسسه را داشته باشند و دیگر نیازی نباشد که حتما از پشت سیستم در کلاس‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تدریس و ارائۀ آنلاین، تجربۀ موفقی در بازآموزی و آموزش داشت، بیان کرد: تلاش این مؤسسه بر این است در دوران پساکرونا نیز آموزش آنلاین تداوم داشته باشد تا افرادی که بنا به دلایل مختلف از جمله مشغلۀ کاری، زمان و بعد مسافت امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند، بتوانند از دوره های آموزشی به‌روز در علم مدیریت بهره‌‎مند شوند.

مهرور در پایان از همکاری و تعامل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم تشکرد کرد و گفت: این دفتر همکاری بی‌شائبه‌ و بی‌دریغی با مؤسسات آموزش عالی در این دوران داشت.

جواهر غافلی مدیریت دپارتمان مجازی نیز به چند نکته اساسی اشاره کرد و گفت: در پایان هر ماه به تمامی ثبت‌نام کنندگان دوره‌های مختلف، کارگاه آموزشی با عناوین مختلف از جمله کوچینگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها به محتوای آموزشی مدیران کمک شایانی می‌کند و هدف این است که بخش آموزش مجازی را به صورت خصوصی تر توجه کرده و پربارتر از قبل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید