دو «سیارک» از کنار زمین عبور می‌کند

    کد خبر :650448

ناسا نسبت به عبور دو سیارک از کنار زمین در ماه دسامبر هشدار داده و از مرکز فضایی درخواست بررسی و کسب اطلاعات بیشتر درباره این سیارک‌ها را کرده است.

 

ناسا نسبت به عبور دو سیارک از کنار زمین در ماه دسامبر هشدار داده است.

 

سیارک‌ها که اغلب به سیاره‌های جزئی گفته می‌شود، بقایای صخره‌ای هستند که قدمت آن به شکل‌گیری اولیه منظومه شمسی بر می‌گردد.

 

سازمان هوانوردی آمریکا که سخت نگران عبور سیارک‌ها از کنار زمین و برخورد آنها با سیاره ما است، تصمیم دارد یک تلسکوپ فضایی جدید برای محافظت از همه افراد در برابر سیارک‌ها بسازد.

 

براساس بیانیه ناسا، دو سیارک به اندازه متوسط ​​تا ماه آینده در مسیر زمین قرار می‌‌گیرند و از کنار این سیاره عبور می‌کنند.

 

به گفته آژانس فضایی، نخستین سیارکی که به زمین نزدیک می‌شود توسط مرکز مطالعات اشیاء در نزدیکی زمین (CNEOS) به عنوان ۲۰۱۹ WH۲ مشخص شده است.

 

طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی CNEOS، این سیارک با قطر تقریبی حدود ۷۹ پا، در حال حاضر با سرعت متوسط ​​۲۳ هزار مایل در ساعت در فضا حرکت می‌کند.

 

دومین سیارک که در آغاز ماه دسامبر از کنار زمین عبور می‌کند، ۲۰۱۹ WN۱ نامیده شده؛ این سیارک حدود ۹۸ فوت عرض دارد و سرعت فعلی آن حدود ۲۲ هزار مایل در ساعت تخمین زده شده است.

 

هر دو مدل 2019 WH2 و 2019 WN1 به عنوان سیارک‌های آپولو طبقه بندی شده‌اند که به دلیل داشتن مدارهای بسیار گسترده‌ای که در اطراف زمین و خورشید می‌چرخند، متمایز هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید