دومین تذکر نمایندگان مجلس به روحانی برای اجرای نادرست یک قانون

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴
    کد خبر :716443

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق ، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، از تذکر جمعی از نمایندگان برای اجرای نادرست «قانون مدیریت بحران» و مصوبه 23 مرداد 98 پارلمان به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خبر داد.

وی یادآور شد: قانون مدیریت بحران کشور در جلسه علنی 7 مرداد 1398 مجلس شورای اسلامی تصویب و در جلسه 23 مرداد 1398 به تأیید شورای نگهبان رسید و رئیس جمهور در تاریخ 5 شهریور قانون مذکور را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

نماینده بافق در مجلس در تشریح بخشی از مصوبه مرداد 98 «قانون مدیریت بحران» مجلس ،گفت: از جمله وظایف سازمان مدیریت بحران کشور استقرار نظام های قابل اطمینان برای آمادگی و ایمنی در موسسات دولتی و غیردولتی و عمومی و خصوصی و همچنین ایجاد شبکه اطلاع رسانی در شرایط اضطراری و تدوین ضوابط فنی و استانداردسازی فعالیت های سازمان های امدادی و ارتقای شرایط کشور برای بازتوانی و بازسازی پس از وقوع حوادث و بحران ها می باشد.

صباغیان ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور موظف بوده است به منظور پیش بینی دقیق، هشدار به موقع و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از همه گیری (اپیدمی) بیماریهای انسانی نسبت به ایجاد مراکز پایش و هشدار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست اقدام نماید.

وی تصریح کرد: نمایندگان در توضیح این تذکر متذکر شده اند که علیرغم گذشت بیش از چندین ماه از تصویب قانون دائمی جدید اقدام موثری برای اجرای آن به انجام نرسیده و کماکان قانون آزمایشی سابق که مشکلات و نواقص اجرایی آن در مواقع بحران مشهود است مبنای عمل قرار می گیرد که موجب آشفتگی در نظام تصمیم گیری و عدم اثربخشی لازم در “مدیریت بحران” و در نتیجه سلب اعتماد عمومی مردم شده است.

نماینده بافق در مجلس تاکید کرد: این برای دومین بار است که نمایندگان مجلس در شرایط فراگیر شدن بیماری کرونا به رئیس جمهور برای اجرای نادرست “قانون مدیریت بحران” و مصوبه 23 مرداد سال 98 تذکر دادند.

صباغیان خاطر نشان کرد:در تاریخ 25 اسفند 98 نیز 21 نفر از نمایندگان در موضوع کرونا و عدم اجرای درست قانون مدیریت بحران از رئیس جمهور سوال پرسیده و تذکر داده اند که متاسفانه به آن پاسخی داده نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید