دولت دبی کاملا کاغذ را حذف می کند

    کد خبر :869860

استفاده از کاغذ در سیستم‌های اداری هزینه‌های مالی و معنوی زیادی روی دست دولت‌ها می‌گذارد. از این رو دولت دبی که از سال 2018 استراتژی خود برای تبدیل شدن به اولین دولت بدون استفاده از کاغذ را آغاز کرده بود، اکنون به این مهم دست یافته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_دبی برای فراهم کردن این امکان، بیشتر از 1800 سرویس دیجیتال و 10,500 تراکنش کلیدی را در پنج مرحله مختلف ایجاد کرده تا همه 45 نهاد دولتی بتوانند بدون نیاز به کاغذ کار کنند. شیخ حمدان، ولیعهد دبی، اعتقاد دارد که این اتفاق نقش دبی به عنوان یک امارت پیشرو از سطح جهانی را پر رنگ‌تر خواهد کرد و باعث بهبود تجربه مراجعین به نهادهای دولتی خواهد شد.

وی همچنین گفته که دبی می‌خواهد با وارد کردن دنیای دیجیتال به همه جنبه‌های زندگی، نوآوری و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. ادعا می‌شود که با چرخش دولت دبی به سمت پرونده‌های دیجیتالی، 336 میلیون برگه کاغذ کمتر مصرف شده و بیش از 1.3 میلیارد درهم یا 354 میلیون دلار نیز صرفه‌جویی صورت گرفته است.

در حال حاضر تمامی خدمات دولتی شهر دبی از طریق اپلیکیشن DubaiNow و در 12 بخش مانند سلامت، آموزش، رانندگی، اقامت و … قابل دسترسی هستند. این اپلیکیشن در مجموع بیشتر از 130 سرویس هوشمند را به کاربران خود ارائه می‌کند.

Smart Dubai که به دولت این امارت در بهینه شدن از طریق استفاده از فناوری کمک می‌کند، با متمرکز کردن 65 نهاد مربوط به حکومت که بیشتر از 95 درصد بودجه را در اختیار دارند، بین سال‌های 2003 تا 2015 حدود 1.17 میلیارد دلار در هزینه‌ها کاهش ایجاد کرده است.

چند ماه پیش، شیخ محمد قانونی را برای ایجاد مرجع دیجیتال دبی صادر کرد که بر تاسیسات دولتی هوشمند دبی، تأسیسات داده دبی، مرکز امنیت الکترونیک دبی و مرکز آمار دبی نظارت می‌کند. این مرجع قرار است با دیجیتالی کردن کارهای دولت، به افزایش بهره‌وری کسب‌وکارها نیز کمک نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید