دور جدید مذاکرات هسته ای به زودی آغاز می شود

  • سیاسی
  • شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱
    کد خبر :946783
نوش آبادی

حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارزیابی خود از سرنوشت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+4 بیان کرد:طبق برخی از اطلاعات به دست آمده قرار است دور جدید مذاکرات آغاز شود.

وی با اشاره به مبادله پیام بین ایران و برخی از کشورها و رایزنی صورت گرفته برای از سر گرفتن مذاکرات تاکید کرد: مذاکرات هسته ای متوقف شد اما تعطیل نشده است و این موارد ربطی به اغتشاشات داخلی نداشته و مربوط به زیاده خواهی آمریکایی ها در جریان مذاکرات بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین اروپایی ها این مذاکرات را منوط به سهیم کردن اظهارنظر امریکایی ها در برخی از موضوعات کرده بودند تا نهایتا برخی از مسائل برطرف شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با این حال با رایزنی هایی که برخی از مقامات اروپایی داشتند مجدد قرار شده که این مذاکرات به زودی آغاز شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بخش مهمی از مطالبات خودمان را در مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم و از حقوق ملت در بحث تحریم ها و اخذ تضامین عینی و عملی دفاع کردیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال این روحیه تمامیت خواهی و استکباری در امریکایی ها وجود داشته و خواهد بود و انها در برخی از مسائل ابتکار و انعطاف نشان ندادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با این حال ما دربسیاری از مسائل با دیگر کشورها به غیر از آمریکا به تفاهم و جمع بندی عادلانه ای رسیده بودیم.لذا چند موضوع وجود داشت که باید آمریکایی ها آن را حل و فصل می کردند اما آن موارد به کندی و سختی پیش رفت و هنوز هم این موارد به طور کلی حل نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعلا نمی توانیم پیش بینی دقیقی از آینده مذاکرات داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید