دوره درمان ترک انوع مواد مخدر چقدر زمان می برد؟

    کد خبر :950605

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در ذهن افراد، به هنگام ترک انواع مواد مخدر رخ می دهد این است که دوره درمان ترک انوع مواد مخدر چقدر زمان می برد؟ آیا زمان مشخصی برای درمان اعتیاد وجود دارد؟ قصد داریم در این بخش به بررسی این مفهوم بپردازیم.

اعتیاد بیماری مزمن و قابل درمانی است که از طروق مختلف و با استفاده از روش های علمی بر پایه تحقیق بسته به نوع ماده مصرفی، میزان دوز مصرفی در طول روز، فیزیک شخص و سایر موارد دیگر انجام می شود. اما یکی از اصلی ترین سوالاتی که در ذهن افراد، به هنگام ترک انواع مواد مخدر  رخ می دهد این است که دوره درمان ترک انوع مواد مخدر چقدر زمان می برد؟ آیا زمان مشخصی برای درمان اعتیاد وجود دارد؟ قصد داریم در این بخش به بررسی این مفهوم بپردازیم.

آیا دوره درمان ترک انواع مواد مخدر برای تمامی افراد معتاد یکسان است؟

خیر! این موضوع کاملا بسته به نوع ماده اعتیاد آور(مخدر و دیگری محرک) و میزان مصرف آن در طول روز است. افرادی که به مصرف انواع مواد مخدر روی می آورند نسبت به سایر افراد دیگری که از محرک هایی همچون شیشه، کوکائین و … استفاده می کنند، مستعد ترک در زمان کوتاه تری خواهند بود. همچنین این دسته از افراد، درد فیزیکی کمتری را تجربه خواهند کرد. البته انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد نیز در این خصوص بسیار موثر است.

انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد، بر روی کاهش زمان ترک تاثیر گذار است؟

بله! روش های سنتی و آزاردهنده قدیمی همچون مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد، حبس خانگی، استفاده از روش های نامرسوم و نامتعارف سبب بازگشت فرد به طول دوران مصرف خواهد شد و مدت زمان ترک را به شدت افزایش می دهد.

در سوی دیگر استفاده از روش های علمی که بر پایه تحقیق همچون سم زدایی و سایر روش های جدید و نوین دیگر هستند می توانند در این زمینه کمک کننده باشند. اگر به دنبال ترک مواد مخدر در بازه زمانی کوتاه تری هستید بهتر است به جای استفاده از روش های سنتی به سراغ روش های جدید و نوین ترک اعتیاد بروید. از این رو توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر حتما از کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد، استفاده کنید.دوره درمان ترک انوع مواد مخدر چقدر زمان می برد؟

ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟

پاسخ کامل و شفافی برای این پرسش نمی توان ارائه داد، چراکه مدت زمان ترک اعتیاد بسته به موارد مختلف و متنوع دیگری همچون موارد زیر تاثیر گذار خواهد بود.

1. نوع مواد مصرفی (محرک یا مخدر)

2. مدت زمان اعتیاد و مصرف مواد

3. ویژگی های شخص مصرف کننده

4. برنامه درمانی مناسب

5. حمایت اطرافیان

6. اهمیت دادن به مصرف دارو پس از ترخیص از کلینیک

با این حال طبق تجربه و بررسی های انجام گرفته در خصوص افرادی که سابقه ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و محرک داشته اند، می توان به این نتیجه رسید که برای ترک مواد مخدر حداکثر 10 روز و برای ترک انواع مواد محرک حداقل 10 روز زمان لازم است.

مصرف خارج از دستور پزشک قرص زولپیدم به مدت بیش‌تر از دو هفته بدون شک باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد بیمار خواهد داشت. اما متاسفانه بسیاری برای رهایی از لحظات استرس‌آور و یا غمناک و رسیدن به حس سرخوشی آن را با الکل ترکیب می‌کنند و مصرف می کنند که این موضوع خود به تنهایی می‌تواند منجر به اغما، کما و یا حتی مرگ شود.

آیا روش ترک اعتیاد در مدت زمان ترک تاثیر گذار است؟

بله، روشی که شما از آن به منظور روش مناسب و صحیح ترک اعتیاد استفاده می کنید، تاثیر به مراتب ویژه ای بر روی مدت زمان ترک خواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به سایت https://clinictolou.com/ درمان خود را زیر نظر پزشکان متخصص و روانشناسان متخصص در زمینه ترک اعتیاد شروع کنید.

در ادامه به معرفی برخی از  روش های تاثیر گذار در این خصوص می پردازیم:

ترک اعتیاد ناگهانی و مدت زمان ترک آن

این روش از نامناسب ترین روش ها برای ترک انواع مواد مخدر یا محرک است. در ترک اعتیاد ناگهانی از روش هایی همچون بستن فرد مصرف کننده به تخت، زندانی کردن او و سایر موارد دیگر استفاده می شود. این روش، در دسته روش های سنتی ترک اعتیاد قرار می گیرد و بازدهی چندانی ندارد. متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب ترک و عدم توجه کافی، فرد معتاد پس از مدتی از زیر فشار های روانی و جسمی متعدد این روش، خارج شده و به مصرف مجدد مواد اعتیادآور روی می آورد.

ترک اعتیاد به صورت تدریجی و مدت زمان ترک آن

یکی از روش های مناسبی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، روش ترک اعتیاد به صورت تدریجی است. در این روش که زیر نظر متخصص مربوطه صورت می گیرد، میزان دوز مصرفی فرد معتاد به مرور کاهش پیدا می کند تا پس از بازه زمانی کوتاهی بدن وی از هر نوع ماده مصرفی، سم زدایی می شود. احتمال موفقیت در این روش بسیار بالاست و یکی از روش های منطقی برای ترک اعتیاد است.

ترک اعتیاد به صورت روان درمانی

اعتیاد ریشه در مشکلات روانی و ذهنی فرد همچون افسردگی، ترد شدن از خانواده، شکست های مختلف و سایر موارد دیگر دارد. در این روش به صورت ریشه ای، اعتیاد فرد کشف و سپس درمان خواهد شد. البته این روش به تنهایی پاسخگو نیست بلکه باید در کنار آن از سایر روش های درمانی دیگر همچون سم زدایی استفاده نمود تا نتیجه مطلوب، حاصل شود.

ترک اعتیاد با داروهای کمکی

در برخی از موارد از داروهای کمکی گیاهی و صنعتی به منظور کنترل بیماری اعتیاد در فرد معتاد استفاده می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مصرف انواع داروهای کمکی باید تحت نظر پزشک و متخصص ترک اعتیاد باشد و مصرف خودسرانانه آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود چراکه خود آن ها می توانند موجب اعتیاد دوباره شوند.

بهترین زمان برای شروع ترک دوره اعتیاد

ترک اعتیاد نیاز به شرایط روانی مناسبی دارد و تا زمانی که فرد به شرایط روانی مناسبی نرسیده باشد، عملا شروع فرایند ترک می تواند بسیار طاقت فرسا بوده و آن نتیجه نهایی ممکن و مثبت، حاصل نشود. با این حال توصیه می کنیم ابتدا در خود شرایطی را به منظور افزایش قدرت اعتماد به نفس را فراهم کنید تا در طول دوره درمانی، به سراغ مصرف مجدد مواد مخدر کشیده نشوید.

جمع بندی:

موارد مختلف و متنوعی وجود دارد که با توجه به آن ها می توان به صورت تخمینی، میانگین مدت زمان ترک به مواد مخدر را تخمین زد. با این حال امروزه روش های مناسب و موثری به منظور کاهش مدت زمان ترک انواع مواد مخدر شناخته شده اند که با مراجعه به کلینیک های درمانی می توانید از این روش ها به منظور کاهش مدت زمان ترک استفاده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید