دهکده المپیک توکیو امن نیست

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۵
    کد خبر :828915
دهکده المپیک توکیو امن نیست

دهکده ورزشکاران المپیک توکیو با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ایمن به نظر نمی‌رسد.

با وجود اینکه تنها از چند روز دیگر بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود اما نگرانی‌ها در مورد این بازی‌ها به عنوان مرکز جدید شیوع ویروس کرونا ممکن است به واقعیت تبدیل شود چرا که تست کرونای ورزشکاران و مقامات شرکت کننده در این رویداد یکی پس از دیگری مثبت می‌شود.

قبل از شروع المپیک، دولت ژاپن مجموعه‌ای از مقررات را برای جلوگیری از شیوع ویروس وضع کرده بود که می‌توان به زندگی در حباب، عدم حضور تماشاگران، نمونه‌گیری روزانه از ورزشکاران و … اشاره کرد. ورزشکاران همچنین باید از ماسک استفاده کنند. نقض قوانین مجازات‌هایی در پی خواهد داشت که بدترین آن محرومیت از مسابقه است، با این حال به نظر می‌رسد چنین اقدامات شدیدی بی تأثیر است.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، از زمان شروع برنامه شمارش معکوس برای آغاز مسابقات در ابتدای ماه جاری، تعداد موارد تأیید شده مبتلا به کووید ۱۹ به ۵۵ مورد رسیده است.

هفته گذشته تست یکی از اعضای تیم راگبی بانوان کنیا در پرواز به توکیو مثبت شد و ۸ بازیکن دیگر این تیم به دلیل تماس نزدیک با بیمار، قرنطینه شدند. کمیته المپیک کره جنوبی نیز از مثبت شدن عضو کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) خبر داد.

علاوه براین نمونه اعضای کاروان روسیه، فرانسه، غنا، آفریقای جنوبی، چک و سریلانکا مثبت شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد آنطور که قبلا گفته شده دهکده ورزشکاران ایمن و مطمئن نیست.

به گزارش فارس، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا وضعیت شهر توکیو نیز نگران‌کننده شده است. شمار مبتلایان به کرونا در توکیو روز گذشته ۱۰۰۸ مورد گزارش شده که نسبت به هفته گذشته ۳۹۴ مورد بیشتر است. توکیو به همراه ۳ منطقه دیگر در شرایط اضطراری به سر می‌برند. با این شرایط پیش‌بینی شده تا دو هفته دیگر شمار مبتلایان به ۲۴۰۰ نفر برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید