دمشق: سه تأسیسات نفتی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت

    کد خبر :664238

یک روز بعد از انتشار اخباری درباره حمله به چند نقطه نفتی سوریه، دمشق تأیید کرد که سه تأسیسات نفتی این کشور هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته است.

 

وزارت نفت سوریه صبح امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که برخی تأسیسات نفتی این کشور که تحت کنترل دولت است، هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

 

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت نفت سوریه آمده است که «سه تأسیسات نفتی ما هدف حمله تروریستی همزمان قرار گرفته است. پالایشگاه حمص، کارگاه گاز جنوب منطقه میانی و ایستگاه گاز الریان هدف قرار گرفتند».

 

 

طبق گفته وزارت نفت سوریه، «خسارت مادی» به این تأسیسات وارد آمده و نیروهای وزارت و یگان‌های امدادی بسرعت برای خاموش کردن حریق به وجود آمده در نتیجه حمله اقدام کرده‌اند و تیم‌های سوری در حال تعمیر خسارات وارد آمده هستند.

 

سانا نوشت: این تجاوز به تأسیسات نفتی در زمانی انجام می‌شود که آمریکا با همکاری ترکیه در حال سرقت نفت و گاز منطقه جزیره [شرق سوریه] هستند.

 

 

به گزارش فارس،بشار اسد رئیس جمهور سوریه هفته گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون فونیکس چین با اشاره به حضور آمریکا در مناطق شرق سوریه که چاه‌های نفتی سوریه در آن واقع است، گفته بود آمریکا در حال سرقت نفت سوریه است و آن را به ترکیه می‌فروشد.

اسد در این خصوص گفته بود: «قبل از اینکه آمریکا بیاید، جبهة النصره روی این چاه‌ها حساب کرده بود. بعد که داعش آمد، جبهة النصره کنار زده شد. عملا او [داعش] نبود که آن [النصره] را کنار زد. بلکه النصره و داعش ادغام شدند و اسمش شد داعش. داعش هم نفت سوریه را سرقت می‌کرد و می‌فروخت. کجا؟ فروش از طریق ترکیه انجام می‌شد. امروز آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد. ترکیه با همه این گروه‌ها در عملیات فروش نفت، هم‌دست است. مشکلی نیست، ترکیه آماده است زیرا رژیم ترکیه مستقیما در فروش نفت، قبلاً با النصره، بعد با داعش و امروز با آمریکا، همکاری می‌کند»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید