دلیل اصلی مرگ بیماران کرونایی مشخص شد

    کد خبر :903835
شناسایی ۲۲۱۹ بیمار جدید کرونایی

 در جدیدترین تحقیقی که دانشمندان امپریال کالج لندن در خصوص عوامل موثر در مرگ بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام دادند، به نتایج جدیدی در این زمینه رسیدند.

این تحقیق نشان داد احتمال فوت بیماران کرونایی که میزان استرس بیشتری دارند نسبت به مبتلایان دیگر بیشتر است، بیماران کرونایی که میزان بیشتری از هورمون استرس کورتیزول دارند، جسمشان به سرعت از بین رفته و جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس این تحقیق دانشمندان امپریال کالج لندن، سطح کورتیزول می‌تواند شدت بیماری را نشان داده و بسیار نگران کننده به نظر می رسد؛ این یافته‌ها همچنین می‌تواند نقش موثری در شناسایی بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، ایفا کند.

متخصصان معتقدند بیمارانی که حال آن‌ها وخیم است میزان کورتیزول بیشتری دارد، با این وحود این حجم از استرس می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

هورمون کورتیزول به دلیل استرس‌های ناشی از بیماری، ایجاد تغییرات متابولیسمی، عملکرد قلب و سیستم ایمنی برای افزایش مقاومت بدن ترشح می شود، در حالت عادی و استراحت سطح کورتیزول بدن ۱۰۰-۲۰۰ نانومتر در لیتر و در زمان خواب میزان این هورمون تقریبا صفر است.

 محققان در این مطالعه ۵۳۵ بیمار از جمله ۴۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تأیید شده را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها متوجه شدند که سطح کورتیزول در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به صورت معنی داری از سایر بیماران بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید