دلایل انفجار اوضاع عدن از زبان رئیس “شورای انتقالی جنوب” یمن

    کد خبر :214365

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که به دولت مستعفی یمن فرصت داده شد و این شورا منتظر این است که ائتلاف عربستان سرنوشت آن را مشخص کند.

عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در گفتگو با فرانس ۲۴ تأکید کرد: شورای انتقالی هرگز ابقای مسؤولان شمال یمن در جنوب را نخواهد پذیرفت. ما با وجود هرگونه نیرویی از شمال یمن در جنوب یمن مخالفیم.

وی درباره طارق صالح، پسر علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن گفت: ما احتمالا در چارچوب ائتلاف و تا زمان آزادی صنعا با وی همکاری خواهیم کرد.

الزبیدی تأکید کرد: شورای انتقالی و نیروهای جنوب یمن تا زمان آزادی استان‌های شمالی از حوثی‌ها با ائتلاف عربی و نیروهای شمالی شریک است. جنوبی‌ها باید در هرگونه مذاکرات صلحی در آینده شرکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: اوضاع اقتصادی جنوب قابل تحمل نیست. دولت منصور هادی باید خواسته‌های ساکنان عدن و جنوب یمن و به طور کلی تمامی یمن را برآورده کند اما دولت هیچ توجهی به این مسائل ندارد.

الزبیدی گفت که آن‌ها تا زمانی که نیروهایی از ائتلاف در خاک یمن هستند که مسؤولیت حفظ امنیت را در استان‌های آزاد شده برعهده دارند، هرگز دولت را محاکمه نخواهند کرد.

وی از ائتلاف خواست امنیت را گسترش دهد و به وظیفه خود در قبال مردم یمن و حمایتش از شرایط دشوار کنونی عمل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید