دلالی؛ بزرگترین مشکل حوزه گردشگری سلامت

    کد خبر :380092

حریرچی گفت: اجازه نداریم از مواردی که مردم خودمان در صف انتظار آن هستند برای دیگران استفاده کنیم.
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: برای حل هر مشکلی ابتدا باید خود مشکل را شناسایی کنیم و آدرس صحیح بدهیم، یکی از مشکلات حوزه گردشگری سلامت، کسانی هستند که واسطه گری یا دلالی می‌کنند اما مشکل منحصر به این بخش نیست.
وی افزود: اینگونه فرض نکنیم که همه مراحل کار درست انجام می شود و فقط ایراد وجود دارد؛ هدف گردشگری سلامت علاوه بر هدف اصلی که تامین سلامت و هزینه های مربوط به آن است شامل قسمت های دیگری هم هست.

وظیفه وزارت بهداشت در گردشگری سلامت فقط درمان است
حریرچی گفت: گردشگر سلامت که وارد کشور می‌شود هزینه‌های حمل و نقل، اقامت ،خوراک و… هم دارد که برای خودش هزینه اما برای کشور مقصد منافع است، تنها وظیفه وزارت بهداشت در زمینه گردشگری سلامت در ‏بخش درمان تعریف می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح گفت: توریسم سلامت به محض ورود در هر مرحله و قبل از ورود به پروسه درمان،متحمل هزینه‌های بیشتر از میزان اصلی آن می‌شود؛ شاید علت این معضل نداشتن نگاه آینده نگر است و سرمایه گذاری نداریم و گاهی در قیمت ها کسب رضایت فرد استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنیم؛ این امرمشکلات فرهنگی و زمینه‌ای دارد که خواسته یا ناخواسته برایمان ایجاد می‌شود.

سلامت مردم ایران اولویت ماست
وی اظهار کرد: تامین سلامت مردم کشور خودمان اولین اولویت ماست و ما حاضر نیستیم و اجازه نداریم از مواردی که مردم خودمان در صف انتظار آن هستند برای دیگران استفاده کنیم، عمده این خدمات به عهده بخش خصوصی است که گاهی هوشمندانه برخورد می‌کند اما در برخی مواقع شرکت‌های واسطه ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد.

حریرچی در پایان اظهار داشت: ضمنا القای اینکه خدمات درمانی در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه ارزان است ، آدرس صحیحی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید