دعوای بایدن و زاکربرگ بالا گرفت

    کد خبر :828355
دعوای بایدن و زاکربرگ بالا گرفت

فیس‌بوک، دارنده عنوان پربازدیدترین شبکه اجتماعی، از طرف بایدن به انتشار اطلاعات نادرست منتشر شد.

فیس‌بوک عصر روز گذشته و پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا، بایدن ،گفت که شبکه‌‍های اجتماعی با اجازه دادن به انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن کووید-۱۹ در سایت‌های خود مردم را به کشتن می‌دهند واکشنی تند نشان داد.

سخنگوی این غول فناوری در بیانیه ای گفت: «ما با اتهاماتی که بر اساس حقایق مطرح نشده‌اند پریشان نمی‌شویم.» این پاسخ به دنبال اظهار نظر اخیر بایدن بود که گفت: «تنها شیوع ویروس کرونا در میان افراد واکسینه نشده وجود دارد! آنها مردم را به کشتن می‌دهند.»

دنی لور، سخنگوی فیس بوک، در پاسخ گفت: «واقعیت این است که بیش از ۲ میلیارد نفر اطلاعات معتبری در مورد کووید و واکسن‌ها در فیس‌بوک مشاهده کرده‌اند که بیش از هر مکان دیگری در اینترنت است.» وی افزود: «بیش از ۳.۳ میلیون آمریکایی نیز از ابزار واکسن‌یاب ما استفاده کرده‌اند تا بفهمند از کجا و چگونه واکسن خود را دریافت کنند. این حقایق نشان می‌دهد که فیس‌بوک به نجات جان افراد کمک می‌کند.»

دولت بایدن اخیراً حملات خود به فیس‌بوک را افزایش داده و این شرکت ماه‌هاست که به دلیل انتشار اطلاعات غلط مربوط به کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکی، روز گذشته گفت: «ما در اینجا با مسئله مرگ و زندگی روبرو هستیم بنابراین همه باید در اطمینان از انتشار اطلاعات دقیق نقش داشته باشند… آنها یک شرکت خصوصی هستند و در مورد اقدامات مازادی که می‌توانند انجام دهند تصمیم گیری می‌کنند اما واضح است که کار به این اقدامات ختم نمی‌شود.»

به گزارش همشهری آنلاین، ژنرال ویوک مورتی، رئیس خدمات بهداشت عمومی آمریکا، روز پنجشنبه از رسانه‌های اجتماعی خواست تا انتشار اطلاعات غلط مربوط به بیماری کرونا و واکسن‌ها را کنترل کنند زیرا آن را عاملی در کاهش سرعت واکسیناسیون در کشور دانست. بیش از ۴۰٪ از بزرگسالان آمریکایی به طور کامل واکسینه نشده‌اند و موارد جدید ابتلا به دلیل افزایش نوع دلتای این ویروس در روزهای اخیر افزایش یافته داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید