بیایید دعا کنیم آمار مهندس چمران درباره قیمت سطل های زباله غلط باشد

    کد خبر :946225
سطل های زباله تهران- چمران

صبح امروز رییس شورای شهر تهران در واکنش به جمع آوری سطل های زباله در برخی از معابر شهر تهران گفت: چون مخازن را آتش زدند، و آتش گرفت، شهرداری مجبور به جمع آوری شد.

مهدی چمران به ایرنا گفت: هر سطح زباله ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه دارد، پولش را تامین می کنند اما برای اینکه اگر بگذارند، دوباره آتش می زنند، جمعش کردند.

چمران با بیان اینکه این موضوع موقتی است و در همه معابر نیست، گفت: جمع آوری سطل های زباله تنها در برخی خیابان ها است که آتش سوزی آن فراوان بوده است.

بازتاب– نکته قابل توجه در اظهارت مهندس چمران آمار غلط ایشان درباره قیمت سطل های زباله است چرا که براساس برآورد های ضمنی هم اکنون هر عدد سطل زباله بین 2 تا 4 میلیون به فروش می رسد.

قیمت سطل های زباله-چمران

با نگاهی به برخی از پلتفرم های آنلاین فروشگاهی مشخص می شود که قیمت هر عدد سطل زباله پلاستیکی بین 2 میلیون چهارصد هزار تا 2 میلیون هفتصد هزار تومان و هر سطل فلزی با ورق گالوانیزه به طور متوسط بین چهار تا پنج میلیون تومان به فروش می رسد.

نکته مهم تر این است که این قیمت ها برای سازمان بزرگی مانند شهرداری تهران که قطعا سطل های زباله را با تعداد و تیراژ بالا سفارش می دهد، بسیار پایین تر از قیمت های فروش تکی آن خواهد بود.

با این تفاسیر مشخص نیست که جناب چمران این قیمت ها را برچه مبنا و اطلاعاتی ارایه کرده است و اگر قیمت های ایشان درست باشد بایستی مشخص شود که فرایند این نوع خرید ها در شهرداری براساس کدام متر و معیاری است که یک کالای دم دستی در کشور به قیمت چند برابر به سازمان شهرداری فروخته می شود.

در همین رابطه برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشته اند:

چمران گفته هر سطل زباله ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.
این یعنی یک‌ شرکتی داره حداقل سه تا پنج برابر قیمت، هر سطل آشغالو فاکتور ‌می‌کنه برای شهرداری.

توییت - قیمت سطل های زباله

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید