دست پر ایران در مذاکرات هسته ای

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۳۵
    کد خبر :936832

پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی با بیان این مطلب در آئین اختتامیه جشنواره همکار آسمانی اظهار کرد: یکی از موضوعات جهاد تبیین؛ مرور بر وضعیت اقدامات دشمن است. در ذیل این سرفصل، موضوع شهدای هسته ای قرار دارد که ما در این مسیر، تفکری که دشمن، ترور دانشمندان ایرانی را در دستور کار خود قرار داده، با اقدامات فرهنگی روشنگری می کنیم.

وی افزود: علاوه بر این معرفی شخصیت شهداء و راهی که این عزیزان طی می کردند را در دستور کار سازمان قرار داده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برای نخستین بار است که جشنواره همکار آسمانی به صورت درون سازمانی برگزار شد و قصد داریم از سال های بعد این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

مهندس اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه شاهد مشارکت بسیار خوبی از سوی همکاران بودیم؛ مطالب دریافت شده از سوی همکاران شاغل در صنعت هسته ای مورد ارزیابی قرار گرفت و طرح های برتر انتخاب شد.

وی تاکید کرد: موضوع حائز اهمیت این است که بتوانیم اهداف عالی انقلاب اسلامی را که در مسیر عزت ملی و پیشرفت کشور قرار دارد و نقشی را که فناوری هسته ای به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه ملی مطرح است را بسیار خوب تبیین کنیم. امید است بتوانیم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا؛ ارزش های مورد نظر را به نسل حاضر منتقل کرده و از این طریق یاد و خاطره این عزیزان را در جامعه گرامی بداریم.

وی عنوان کرد: همچنین از سوی دیگر باید شرایطی فراهم کنیم تا جریان روایت گری و القایی که از سوی دشمن علیه فناوری هسته ای در دستور کار قرار دارد را بیش از گذشته برای مردم روشن کنیم تا شاهد تنویر افکار عمومی در جامعه باشیم و به یاری خداوند متعال بتوانیم با قدرت بیشتر و همچنین سرعت بالاتری، پیشرفت و توسعه کشور را تسهیل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری با سایر سازمان ها در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: به طور طبیعی سال آینده که این جشنواره به صورت ملی برگزار می شود، گستره بزرگتری را در نظر خواهیم گرفت.

مهندس اسلامی خاطرنشان کرد: مساله مهم روشن گری در زمینه قصد، نیت و اراده ای است که خداوند در وجود شهدای والامقام به امانت نهاده و این ویژگی ها سبب جاودانگی این عزیزان شده است زیرا شهدای عرصه های مختلف در کشور برای حفظ عزت و شرف ملت و حفاظت از دین و آیین، با خلوص نیت وارد این راه شده اند و به همین دلیل، یاد و خاطره آنها جاوید خواهد ماند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران سعی کردیم جشنواره همکار آسمانی را فراتر از الگوهای یادواره های شهداء مد نظر قرار دهیم زیرا ما تکلیف بزرگتری درون سازمان بر عهده داریم. بنابراین در فرایند جهاد تبیین سعی کردیم به نحو شایسته به بزرگداشت این عزیزان بپردازیم.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره همکار آسمانی، فرصت مغتنمی بود تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای در جهت جهاد تبیین حرکت کنیم و با خنثی سازی تلاش های دشمنان و با تنویر افکار عمومی داخلی و بین المللی، حقایق را برای هموطنان و جهانیان آشکار سازیم.

مهندس اسلامی توضیح داد: دشمنان همواره سعی کرده اند با عنوان طرح اسرار، مزاحمت هایی را برای برنامه هسته ای ایران ایجاد کنند که خوشبختانه در ماه های اخیر حقایق فراوانی نمایان و مشخص شد که قصد دشمنان ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت است؛ البته آنها به این نتیجه رسیده اند که اگر ایران مولفه های اقتدار آفرین را در اختیار داشته باشد به راحتی نمی توانند با ما مذاکره کنند. بررسی روند مذاکرات در ماه های اخیر نشان داد که دست ایران به اصطلاح پر است و با توجه به پر بودن دستانمان و با تأسی به فرمان خداوند مبنی بر اینکه در مقابل دشمنان خود باید قوی باشیم، در مسیر درست حرکت کردیم. وی خاطرنشان کرد: علم سلطان است و خداوند تاکیدات فراوان داشته اند که برای دستیابی به پیشرفت باید به قدرت پیشرفت علمی نائل شد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در سال های اخیر دشمنان سعی کردند با تهدید، تطمیع و ترور؛ مانع پیشرفت ایران در زمینه هسته ای شوند و حتی برای برخی از شهدای صنعت هسته ای از هر سه روش استفاده کردند؛ اهداف و برنامه ای که دشمن دنبال می کند یک اتفاق نیست بلکه جریانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دنبال شده و می شود.

وی تاکید کرد: امید است بتوانیم یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت هسته ای و سایر حوزه ها را به عنوان فرهنگی فراگیر در کشور نهادینه کنیم و با ذکر یاد و خاطره از شهداء و اقدامات آنها، نسل جوان را با نقش آفرینی این عزیزان در زمینه دستیابی به پیشرفت کشور آشنا سازیم.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید