رئیس‌کل دادگستری لرستان خبر داد:

دستگیری ۲ تروریست عامل انفجار تانکر حامل سوخت در خرم‌آباد

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
    کد خبر :661419
دستگیری ۲ تروریست عامل انفجار تانکر حامل سوخت در خرم‌آباد

رئیس‌کل دادگستری لرستان از دستگیری دو تروریست عامل انفجار تانکر سوخت که بهمن‌ماه سال گذشته منجر به شهادت دو نیروی خدوم ناجا در مرکز استان شد، خبر داد.

 

محمد رزم امروز در حاشیه معارفه مدیرکل جدید زندان‌های لرستان در جمع خبرنگاران از دستگیری دو تروریست عامل انفجار تانکر سوخت که بهمن‌ماه سال گذشته منجر به شهادت دو نیروی خدوم ناجا در مرکز لرستان شد، خبر داد.

 

رئیس‌کل دادگستری لرستان افزود: با تلاش‌های بسیار نیروهای امنیتی و سرنخ‌های به دست آمده اسلحه‌ای که از آن شلیک شده بود مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا افراد مرتبط هم شناسایی شده‌اند.

 

رزم بیان کرد: دو عامل اصلی این حادثه با پنهان کردن اسلحه خود و پوشیدن جلیقه ضد گلوله همچنین تهیه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به پمپ بنزین واقع در منطقه دره‌گرم خرم‌آباد کرده که تانکر حامل سوخت منفجر شد که با اقدام تروریستی آنان دو مأمور نیروی انتظامی لرستان به شهادت رسیده‌اند.

 

وی با بیان این‌که عاملان این حادثه انگیزه خاصی نداشته و تنها برای ایجاد رعب و وحشت اقدام کرده‌اند، گفت: دو عامل اصلی حادثه تروریستی از عوامل اخراجی دستگاه‌های نظامی هستند و بازخرید شده‌اند که در لرستان دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

 

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که جرم عاملان حادثه تروریستی محاربه است و به اشد مجازات خواهند رسید، افزود: کیفرخواست ارتکاب دو فقره قتل عمدی و تخریب و تحریک برای آنان صادر شده؛ چراکه عملیات آنان منجر به ناامنی بود.

 

گفتنی است، ۱۷ بهمن‌ماه ۹۷ بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در بلوار شهید چاغروند خرم‌آباد، متأسفانه یک سرباز وظیفه شهید و یک افسر پلیس به نام جابر بیرانوند هم مجروح شد که این افسر فداکار و وظیفه‌شناس ناجا که بر اثر جراحات وارده در بیمارستان ولیعصر(عج) ناجا تحت درمان بود پس از چند روز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

بنا براین گزارش، با حکم علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، عبدالمجید کشوری به‌عنوان مدیرکل این اداره در لرستان منصوب شد.

 

کشوری پیش از این مدیرکل زندان‌های ایلام و معاون زندان مرکزی خرم‌آباد بود. رضا محمدی‌اصل، مدیرکل قبلی و پس از وی علی اسلام‌خواه مدتی سرپرست این اداره در لرستان بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید