دستور جمع‌آوری برخی آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی به کشور

    کد خبر :955037
دستور جمع‌آوری برخی آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی به کشور

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان این‌که داروهای وارداتی هم مانند داروهای داخلی به لحاظ اندازه گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی می‌شوند؛ درباره جمع‌آوری برخی داروهای آنتی‌بیوتیک وارداتی توضیح داد.

محمد پیکان پور درباره ماجرای جمع‌آوری برخی داروهای آنتی‌بیوتیک وارداتی اظهار کرد: داروهای وارداتی هم مانند داروهای داخلی به لحاظ اندازه گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی و کنترل کیفی می شوند؛ در بررسی‌های صورت گرفته، دو درصد از سوسپانسیون‌های کوآموکسی کلاو “ابوت” به علت ناکافی بودن جزئی میزان ماده موثره نسبت به دامنه مجاز، مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفت و به همین دلیل جمع آوری شد.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در حفظ اصول کیفی محصولات هیچ مسامحه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد : از 6 آنتی بیوتیک وارداتی، تنها یک آنتی بیوتیک و از بین 5 بچ از این آنتی بیوتیک یک بچ و به لحاظ تعدادی 2 درصد از داروی مذکور جمع آوری شد که علت آن کمتر بودن جزئی میزان ماده موثره از دامنه مجاز بود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ریکال بخشی از انواع داروها در سراسر دنیا امری مرسوم در جهت حفظ سلامت بیماران است که سازمان غذا و دارو در این حوزه ‌ مسامحه نداشته و بر حفظ اصول کیفی محصولات تاکید دارد.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید