یک مقام مسئول اعلام کرد

دریافت عوارض در ۱۰ آزادراه، تا پایان تیر الکترونیکی می‌شود

    کد خبر :551252

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از دریافت الکترونیکی عوارض ۱۰ آزادراه کشور، تا پایان تیر ماه خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، سیدحسن میرشفیع اظهار داشت: با جمع‌آوری عوارضی‌های سنتی در آزادراه‌های قزوین – رشت، تهران – پردیس، ساوه – سلفچگان، قم – کاشان، کاشان – اصفهان، ارومیه – تبریز، زنجان – تبریز، کنارگذر مشهد، باغچه – مشهد و بندرعباس – شهید رجایی، عوارض عبور از این آزادراه‌ها، به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش نیز، تا دو هفته آینده در مسیر آزادراه تهران – ساوه حدفاصل تهران – رباط کریم، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، افزود: این برنامه در مرحله بعد، در مسیر کرج – قزوین بین شهرهای هشتگرد، نظرآباد، محمدیه و مهرگان به اجرا گذاشته می‌شود تا مسافرانی که بین این شهرها تردد می‌کنند، فقط بخشی از عوارض را که از آن تردد می‌کنند، پرداخت نموده و مجبور به پرداخت کل هزینه نباشند.

میرشفیع افزود: یکی دیگر از اقداماتی که برای تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات و سوالات رانندگان صورت گرفته، نصب کیوسک‌های اطلاع رسانی است که در آنها، علاوه بر ارائه خدمات پرداخت به رانندگان، به سوالات و شکایات آن‌ها در همان محل رسیدگی می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: در این کیوسک ها، کارت آنی رو نیز به افرادی که سر و کار کمتری با اینترنت و شناخت کمتری از روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض دارند، ارائه می‌شود.

میرشفیع با اعلام این‌که هدف از اجرای این طرح، حذف نیاز به توقف در عوارضی‌ها و ایجاد ایمنی و تسهیلات بیشتر برای رانندگان است و مردم نباید بابت الکترونیکی شدن پرداخت عوارض نگرانی داشته باشند، اظهار داشت: قرار است تا پایان شهریور همه ۲۸ آزادراه کشور تحت پوشش پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی قرار گیرند ضمن این‌که تمام آزادراه‌های جدید و تازه ساز هم از این روش استفاده خواهند کرد.

به گفته وی، به زودی و با کاهش حجم مسافرت‌های تابستانی، عوارضی‌های قدیمی در آزادراه‌ها جمع آوری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید