درگیری لفظی مکرون با پلیس رژیم صهیونیستی ( فیلم)

    کد خبر :677653

به نقل از راشا تودی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد با پلیس این رژیم درگیری لفظی پیدا کرد.

پس از ورود پلیس رژیم صهیونیستی به کلیسای «سنت آن» در قدس اشغالی که متعلق به فرانسوی‌هاست مکرون از آن‌ها خواست که قانون را رعایت کنند. به سرعت ویدئوی این درگیری که روز گذشته روی داد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این کلیسای مربوط به دوره صلیبی اگرچه در قدس اشغالی واقع شده است، به دولت فرانسه تعلق دارد و ظاهرا نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی سعی داشته‌اند پیش از ورود مکرون به آنجا وارد شوند.

 

درگیری فیزیکی میان ماموران امنیتی فرانسه و رژیم صهیونیستی

 

مکرون با دیدن این صحنه با صدای بلند به انگلیسی خطاب به آن‌ها گفت «همه قانون را می‌دانند! از کاری که جلوی من انجام دادید خوشم نمی‌آید. بروید بیرون!» رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه با عصبانیت گفت «لطفا به قوانین احترام بگذارید، چون چند قرن قدمت دارند. قوانین برای من تغییر نخواهند کرد.»

مکرون نخستین مقام فرانسوی نیست که از دست نیرو‌های امنیتی اسرائیل خشمگین شده است. در سال ۱۹۹۶ (۲۵ سال پیش)، ژاک شیراک، رئیس‌جمهور وقت فرانسه، نیز دچار چنین مشکلی شد و تهدید کرد که اسرائیل را ترک می‌کند. شیراک که نیرو‌های مسلح پلیس اسرائیل اطرافش را گرفته بودند و مانع نزدیک شدن او به فلسطینی‌ها می‌شدند با آن‌ها درگیر شد و به زبان فرانسه فریاد زد «بس است، از من چه می‌خواهید؟ اینکه به هواپیمایم برگردم و به فرانسه پرواز کنم؟ این چیزی است که می‌خواهید؟»

به گزارش جوان،در آن زمان بسیاری در رسانه‌ها گفته بودند رژیم صهیونیستی با این اقدام قصد داشته است به شیراک بگوید کنترل شهر تاریخی کاملا در دست اسرائیل است، جایی که اکثر ساکنان آن فلسطینی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید