دروغ ترامپ رو شد؛ فرار به پناهگاه به توصیه سرویس مخفی

    کد خبر :721269

به گزارش هیل، ترامپ خود پیش تر مدعی شده بود که برای «بازرسی» به پناهگاه کاخ سفید رفته است.

ویلیام بار در مصاحبه با فاکس نیوز که عصر دوشنبه پخش شد از تصمیم دستگاه های مجری قوانین فدرال برای پاکسازی اعتراضات صلح آمیز در میدان بیرون کاخ سفید در دوشنبه هفته قبل از آن دفاع کرد.

وی گفت: روز دوشنبه ما شاهد سه روز متوالی تظاهرات خشونت آمیز در فاصله نزدیک کاخ سفید بودیم، آسیب زیادی به افسران پلیس وارد شده بود و آتش سوزی هایی داشتیم. اوضاع آن قدر بد بود که سرویس مخفی به رئیس جمهور توصیه کرد به پناهگاه برود. ما نمی توانیم چنین چیزی را در کشورمان داشته باشیم و بنابراین در این زمینه تصمیم گیری شد و مجبور شدیم این نقل مکان را انجام دهیم.

هیل نوشت: به نظر می رسد اظهارات ویلیام بار بر گزارش های منابع خبری متعددی صحه گذاشته که نشان می داد ترامپ عصر جمعه ۲۹ می (۹ خرداد) همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در خارج از کاخ سفید به پناهگاه موسوم به «مرکز عملیات اضطراری رئیس جمهوری» فرار کرده است.

ترامپ در مصاحبه با رادیو فاکس نیوز این گزارش ها را رد کرد و مدعی شد آن روز برای بازرسی به پناهگاه رفته بود.

به گزارش ایرنا،رئیس جمهوری آمریکا همچنین توصیه سرویس مخفی برای رفتن به پناهگاه به دلایل حفظ امنیتش را تکذیب کرد و مدعی شد «آنها گفتند زمان مناسبی است که به پناهگاه بروید، نگاهی به آنجا بیندازید شاید لازم باشد روز به آنجا بروید و نگاهی به آنجا بیندازید.»

به دنبال «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر آمریکا را فراگرفته و خشم حامیان حقوق بشر در آمریکا و خارج آن را برانگیخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید