درمان ریزش مو با این ویتامین

    کد خبر :907004
درمان ریزش مو با این ویتامین

محققان یک ویتامین را معرفی کردند که ریزش مو، نازک شدن مو و کاهش حجم آن، ناخن های شکننده و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

محققان می‌گویند، بسیاری از مسائلی که افراد با آن مواجه هستند مانند ریزش مو، نازک شدن مو و کاهش حجم آن، عدم درخشندگی مو، داشتن ناخن های شکننده، مشکل پوستی یا جوش های پوستی، مصرف بیوتین یا ویتامین H یا ویتامین B۷ را در روز ضروری کرده است.

به گفته کارشناسان، علائم کمبود بیوتین شامل نازک شدن موها (عموما با ریزش مو یا از دست دادن رنگ مو)، بثورات پوسته دار قرمز اطراف چشم، بینی و دهان است؛ علائم سیستم عصبی افسردگی، خستگی، توهم و سوزن سوزن شدن دست ها و پاهاست.

ددویکا کامات، محقق هندوستانی می‌گوید: به دلیل مشکلات مختلف مو و پوست با تغییر سبک زندگی، بیوتین برای ما حیاتی شده است که باید آن را به صورت روزانه مصرف کنیم.

به گزارش جام جم آنلاین، وی افزود: «بیوتین نه تنها برای مو، پوست و ناخن‌ها بلکه برای چشم‌ها، عملکرد کبد و مغز ضروری است و باید در مصرف روزانه ما گنجانده شود. من توصیه می‌کنم غذاهای غنی از بیوتین مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، دانه‌ها، آووکادو، قارچ، بروکلی و سیب زمینی شیرین مصرف کنید. همه اینها منابع طبیعی بیوتین هستند. همچنین می‌توانید مکمل‌های بیوتین را همراه با منابع طبیعی به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید».

ددویکا کامات با تاکید بر اینکه بیوتین به بازسازی و رشد بهتر سلولها کمک میکند و متابولیسم اسیدهای آمینه پروتئین ساز را که برای رشد مو و ناخن و پوست ما نیز ضروری هستند، افزایش می دهد، گفت: معمولاً دز توصیه شده برای بزرگسالان متوسط ​​حدود ۳۰ میلی گرم است. گاهی اوقات دز بالاتر می تواند منجر به برخی مشکلات مرتبط با روده یا یبوست شود. پس مراقب آن باشید. دز مناسب و همچنین مکمل مناسب را ترجیحاً بعد از صبحانه هر روز مصرف کنید».

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید