درشب «یلدا» چه بخوریم؟

    کد خبر :664164
درشب «یلدا» چه بخوریم؟

متخصص طب ایرانی گفت: بهترین ماده غذایی که امشب مردم می‌توانند مصرف کنند کدو حلوایی با عسل یا دارچین است؛ ضمن اینکه باید از درهم خوری پرهیز کنیم.

امشب شب آغاز فصل زمستان و به عنوان شب «یلدا» است و مردم ایران با دورهمی و محفل‌های خانوادگی این شب را می‌گذرانند و هرکس به تناسب توان مالی خود سعی می‌کند مواد غذایی مختلفی را مصرف کند.

 

علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی ، در پاسخ به این پرسش که «در شب یلدا چه مواد غذایی را مصرف کرده و چه موادی را مصرف نکنیم؟»، اظهار داشت: نکته اصلی که باید به آن توجه کنیم این است که امشب شب در هم خوری مردم است؛ در نتیجه مردم باید از پشت سر هم خوری پرهیز کنند.

 

وی ادامه داد : اگر می خواهیم چیزی بخوریم با توجه به اینکه شب طولانی است با فاصله مصرف کنیم.

 

این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن انار و کدوی حلوایی جزو رسوم مردم است اما مصرف هندوانه جزو چیزهایی است که رسم نبوده و اگر کسی می‌خواهد این میوه را استفاده کند، در حد بسیار کم باید مصرف کند.

 

یارقلی با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آجیل‌ها زیاده‌روی کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین چیزی که امشب باید مصرف کنیم خوردن کدوی حلوایی با عسل و دارچین است.

 

وی گفت: انار را با گلپر مصرف کنیم، ترجیحا از آجیل‌های خام استفاده کنیم و از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنیم و بیشتر به قسمت‌های دیگر این شب توجه کنیم که ما به آن اعراض نفسانی می‌گوییم.

 

به گزارش فارس، این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: با دوستان و اقوام گپ زده و مشکلات یکدیگر را برطرف کنیم؛ چرا که یکی از چیزهایی که در طب ایرانی به سلامتی انسان برمی‌گردد، دیدن دوستان و اقوام است و اینها حالمان را خوب می‌کنم.

 

یارقلی با تاکید بر اینکه باید از خوردن غذاهای غلیظ پرهیزکنیم، تصریح کرد: غذاهای سبک مانند سالاد مصرف کرده و فاصله بین غذاها را نیز رعایت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید