دردسر پایان‌ناپذیر بوئینگ، ترکیه هم از بوئینگ آمریکا شکایت می‌کند

    کد خبر :663906

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز قصد دارد تا به دلیل زمین‌گیر ماندن هواپیماهای بوئینگ 737 مکس از شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا شکایت کنند.

 

به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلانز قصد دارد تا به دلیل ابهامات موجود نسبت به صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای زمین‌گیر شده بوئینگ 737 مکس از شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا شکایت کند.

 

به دلیل دو مورد سقوط این نوع هواپیماها در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری و کشته شدن 346 نفر، پرواز این نوع هواپیماها در سراسر جهان از ماه مارس ممنوع شده است. این ممنوعیت تاکنون برای بوئینگ آمریکا 9 میلیارد دلار هزینه داشته است. مقامات ترکیش ایرلانز تاکنون نسبت به این مسئله واکنش نشانی نداده‌اند. این شرکت 24 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در ناوگان خود دارد.

 

به گزارش فارس،مدیرعامل ترکیش ایرلاین در ماه می گفته بود که به دلیل ضرر شرکت از زمین‌گیر ماندن بوئینگ‌های 737 مکس به دنبال دریافت غرامت از شرکت سازنده است.

 

یک خبرگزاری ترکیه‌ای در این باره اعلام کرده است که ترکیش ایرلانز به دو علت به دنبال شکایت از بوئینگ آمریکاست، نخست اینکه هیچ چشم‌اندازی برای بازگشت این هواپیماها به آسمان وجود ندارد و از سوی دیگر شرکت بوئینگ نیز نتوانسته اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه انجام دهد.

 

بوئینگ روز دوشنبه اعلام کرده بود که تولید هواپیماهای 737 مکس که بزرگترین خط تولید این شرکت محسوب می‌شود را در ماه ژانویه متوقف خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید