درخواست چین از سازمان جهانی بهداشت خواست برای بررسی نشت ویروس کرونا از آمریکا

    کد خبر :797589

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، سازمان جهانی بهداشت باید احتمال نشت ویروس کرونا از یک لابراتوآر نظامی آمریکایی یادرخواست چین از سازمان جهانی بهداشت برای بررسی نشت ویروس کرونا از آمریکا سایر تاسیسات برون مرزی این کشور را بررسی کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، هوآ چونی‌ینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: با توجه به احتمال این مساله که ویروس پس از یک رویداد در یک لابراتوآر ممکن است نشت کرده باشد، اعضای گروه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که اگر لازم باشد لابراتوآر‌های سراسر جهان را مورد بررسی قرار می‌دهند. تا آنجا که می‌دانم، لابراتوآر‌های ووهان در چین مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اما لابراتوآر فورت دتریک آمریکا چه زمان به روی کارشناسان باز می‌شود؟

وی افزود: می‌خواهم بدانم چرا هیچ گزارشی درباره لابراتوآر فورت دتریک در رسانه‌های خارجی وجود ندارد؟ اخبار مربوط به آن در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد، اما از آن زمان دیگر هیچ خبری وجود ندارد. شما چرا سکوت کرده‌اید؟

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه چین، مقام‌های پکن آماده ادامه همکاری با سازمان جهانی بهداشت با هدف مشخص کردن منشا این ویروس هستند.

وی افزود: این یک بازرسی نیست بلکه یک تحقیق علمی است و نباید به برخی مناطق جهان محدود شود.

موسسه تحقیقاتی ارتش آمریکا موسوم به والتر رید مستقر در فورت دتریک، مریلند از سوی وزارت دفاع آمریکا اداره می‌شود و تحقیقات زیست پزشکی به ویژه مرتبط با بیماری‌های عفونی را انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید