درخواست پلیس از مردم در مسافرت‌های نوروزی

    کد خبر :896751

با شروع سال ۱۴۰۱ و تعطیلات نوروزی، رئیس پلیس راهور ناجا از مسافران نوروزی تقاضا کرد برای داشتن یک سفر ایمن خط قرمزهای پلیس را رعایت کنند.

سردار کمال هادیانفر ادامه داد: در سال۹۹ و 1400بیشتر مردم به دلیل شیوع کرونا رعایت کرده و سفر نرفتند محدودیت های کرونایی نیز در چندین مرحله اعمال شد، اما شرایط امسال کمی متفاوت است و علی رغم ستاد ملی کرونا بر کاهش مسافرت های غیرضروری  پیش بینی می شود به دلیل این که مردم در ۲سال گذشته به سفر نرفتند، امسال ذوق سفر در آنها وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: داده‌ها نشان می‌دهد در مقایسه با سال۹۸ بیش از ۱۵ درصد افزایش سفر داشته باشیم و نسبت به نوروز۱۴۰۰، ۳۰درصد تردد افزایش یابد، امیدواریم با همکاری مردم حوادث رانندگی در نوروز امسال کاهش یابد، مردم باید اطلاع داشته باشند اغلب حوادث رانندگی در ۳۰کیلومتر اول خروج از شهر مبدأ و یا ۳۰کیلومتر ورودی به شهر مقصد است؛ یعنی دقیقا در مسافت‌هایی که راننده شتاب و هیجان رفتن یا برگشت دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای ما ۸۲درصد تصادفات به سرعت، بی‌توجهی به جلو، استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی راننده مربوط می‌شود یعنی در صورتی که راننده‌ها همین نکات ساده را رعایت کنند از حدود ۸۰درصد  تصادفات پیشگیری می شود.

وی در گفت و گو با همشهری آنلاین، از مردم تقاضا کرد: در زمان مسافرت های طولانی، سرنشین کنار راننده بایدبیدار و هوشیار باشند زیرا در صورت خواب آلودگی تمام مسافران در سفرهای طولانی راننده هم خوابش می‌گیرد و خودرو واژگون می‌شود.

سردار هادیان فر ادامه داد: امید ما این است که مردم با توجه به ستاد کرونا سفرها را کاهش دهند، اما در صورت سفرموارد ایمنی و تذکرات پلیس را جدی بگیرند یا چنانچه با توجه به شرایط جوی راه‌ها مسدود شد و تردد ممکن نبود راننده‌ها باید رعایت کنند، خط قرمز پلیس در مسافرت های نوروزی سال۱۴۰۱، سرعت، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند و استفاده از شانه خاکی سمت راست است که در صورت مشاهده این موارد علاوه بر جریمه، خودروی متخلف نیز توقیف ساعتی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید