درخواست ایرلاین‌ها از روحانی برای حذف محدودیت ۶۰ درصد

    کد خبر :773978

انجمن شرکتهای هواپیمایی در نامه‌ای از رئیس جمهور تقاضا کرد تا نسبت به لغو محدودیت مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی تجدید نظر کند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند تا از ابتدای آبان ماه، حداکثر به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز داخلی مسافرگیری کنند.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدای آبان تا کنون چندین مرتبه از وضعیت فرودگاه‌ها و همچنین تعهد شرکت‌های هواپیمایی به فروش ۶۰ درصدی ظرفیت پروازی خود، بازدید سرزده داشته است.

اول افزایش قیمت بلیت سپس تقاضای حذف محدودیت

محدودیتی که سبب شد تا پس از آن، شرکت‌های هواپیمایی مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما نسبت به نرخ نامه خرداد ۹۹ را دریافت کنند؛ حال آنکه در همان خرداد ۹۹ هم افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل شیوع کرونا و کاهش پروازها نسبت به نرخ نامه شهریور ۹۸ رخ داده بود.

با این حال شرکت‌های هواپیمایی نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده و خواهان حذف محدودیت سقف فروش ۶۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی شده‌اند.

به خصوص که با ایجاد محدودیت ترددهای جاده‌ای در آذر ماه و ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک غیر بومی، تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی از جمله حمل و نقل هوایی افزایش داشته است.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی خطاب به روحانی: یاتا می‌گوید احتمال ابتلاء به کرونا در پرواز، یک مورد از ۲۷ میلیون مسافر است

یونس دقیق کیا، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت وگو با مهر از جزئیات این نامه خبر داد و گفت در نامه‌ای که به رئیس جمهور از سوی این انجمن ارسال شده، آمده است: از آنجا که این محدودیت تاکنون در دنیا اجرا نشده و با هماهنگی به عمل آمده کلیه مسافران در مبادی ورودی ترمینال‌ها تب سنجی شده و کارت پرواز آنها پس از کنترل با سامانه بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت صادر می‌شود، نسبت به اعمال این محدودیت تجدید نظر شود.

وی افزود: آخرین آمار انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی (یاتا) نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به کرونا قبل از الزام به استفاده از ماسک یک مورد در ۲۷ میلیون مسافر بوده است.

پروازهای داخلی ۴۳ درصد در ۹ ماهه امسال کمتر شد

دقیق کیا با تأکید بر کاهش ۴۳ درصدی مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصدی مسافران پروازهای بین المللی در ۶ ماهه سال جاری اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی پس از شیوع کرونا بیشترین آسیب را در جهان و ایران دیده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن ایرلاین‌ها گفت: اعمال محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت زیان وارده به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را بسیار تشدید کرده و این در حالی است که تاکنون این امر از سوی سازمان بهداشت جهانی، ایکائو و یاتا توصیه نشده است.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرده است: مطالعات موجود نشان می‌دهد که سیستم تهویه هوا در کابین هواپیماهای مسافری و استفاده از فیلترهای هپا، شانس ابتلاء به کرونا را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید