رئیس‌ کل دادگستری قزوین خبر داد

درخواست از رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان در تهران

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۰۲
    کد خبر :467744

 

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در خصوص پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان گفت: تعدادی از مدیران استان از زمین‌های هفت‌سنگان خریداری کرده‌اند که پرونده آن‌ها ازنظر حقوقی و کیفری مطرح‌شده و باید به‌مانند دیگر پرونده‌ها دفاعیات خود را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پرونده زمین‌خواری منطقه هفت‌سنگان اظهار کرد: این پرونده مسیر خود را طی می‌کند و پرونده‌های مرتبط با آن در تهران بررسی خواهد شد.

وی افزود: از ریاست قوه قضاییه درخواست شده تا کلیه پرونده‌های مربوط به این موضوع در دادسرای «کارکنان دولت» در تهران ارائه شود تا شائبه طرفداری از کسی در آن ایجاد نشود.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده از زمانی که وارد قزوین شدم آغاز شد و طی ماه‌های اخیر تصمیم گرفته شد این پرونده به تهران ارسال شود؛ هفته گذشته نیز علاوه بر پرونده‌های گذشته 3 پرونده مربوط به این زمین‌خواری به تهران ارسال شد تا یکجا به این موضوع رسیدگی شود.

قدرتی با بیان اینکه همه باید تسلیم قانون باشند، تأکید کرد: دادسرای «کارکنان دولت» پرونده‌های مربوط به کارکنان، قضات و همه‌کسانی که در این پرونده دخیل هستند را بررسی خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اعلام اینکه باید منتظر شد تا مرجع قضایی به‌صورت بی‌طرف این پرونده را رسیدگی کند، عنوان کرد: اینکه زمان به نتیجه رسیدن این پرونده چقدر طول خواهد کشید مشخص نیست چراکه پرونده‌ای است که چند سال طول کشیده و نیاز به بررسی، تحقیقات و کارشناسی لازم دارد.

وی یادآور شد: بی‌شک دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل خواهد کرد زیرا خواسته کسانی که پیگیر این پرونده هستند ازجمله آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان این است که دستگاه قضایی در تهران به‌صورت بی‌طرف به این قضیه رسیدگی کند.

قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران استان هم از این زمین‌ها خریداری کرده‌اند که باید به‌مانند دیگر پرونده‌ها دفاعیات حقوقی و کیفری خود را ارائه کنند و بی‌شک قضات تهران هم به دلیل ذی‌نفع نبودن، بی‌طرفانه این موضوع را رسیدگی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید