داعش مسئولیت انفجار مسجد شیعیان پاکستان را پذیرفت

    کد خبر :892855
داعش مسئولیت انفجار مسجد شیعیان پاکستان را پذیرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد شیعیان لحظاتی قبل از شروع نماز جمعه در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان را که دست کم ۵۶ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت، پذیرفت.

این حمله مرگبارترین حمله در پاکستان از سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

این انفجار در منطقه “کوچا ریسالدار” پیشاور رخ داد و مسجد مذکور را از داخل ویران کرد، در حالی که شیشه‌های شکسته شده در خیابان‌ها پراکنده بود.

محمد عاصم خان، سخنگوی بیمارستان لیدی ریدینگ در پیشاور، گفت که تعداد کشته‌شدگان به ۵۶ نفر رسیده است.

در همین راستا آژانس اعماق وابسته به داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله مذکور که مرگبارترین از زمان انفجار ژوئیه ۲۰۱۸ است توسط یکی از عناصر این گروه تروریستی صورت گرفت.

این آژانس گزارش داد که پس از تیراندازی به دو تن از نیروهای پلیس پاکستان که محافظ مسجد بودند، نیروهای داعش به مسجد یورش بردند و یک کمربند انفجاری قوی را منفجر کرد.

پیشاور واقع در ۵۰ کیلومتری مرز با افغانستان از آغاز دهه گذشته هدف حملات بوده است، اما وضعیت امنیتی در سال‌های اخیر بسیار بهبود یافته است.

از سوی دیگر سازمان ملل، ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان، کویت، امارات، مصر و اردن در بیانیه‌های جداگانه انفجار مسجد پیشاور در شمال غربی پاکستان را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز با تاکید بر حمایت خود از دولت پاکستان در مقابله با تروریسم، این انفجار را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید