وزیر رفاه:

خیرین با کمک دولت از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر جلوگیری کنند

    کد خبر :663671
خیرین با کمک دولت از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر جلوگیری کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه خیرین باید از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و در این بخش نیز کار پرخیر و پربرکت انجام دهد، گفت: امیدواریم خیران برای اجرای قانون حمایت از معلولان نیز کمک کنند.

 

محمد شریعتمداری در آیین افتتاح رسمی شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه برای بنده افتخار بزرگی است که در این مکان مقدس، یعنی مسجدی به نام شیرخوارگاه شبیر در جمع خیرین حضور دارم، گفت: خادمین دولت و خادمین بخش خصوصی گرد هم آمده و با هم پیوند خورده‌اند و حاصل زحمات‌شان را امروز می‌بینیم. باید قدر این یکپارچگی را بدانیم و از آن صیانت کنیم.

 

وی افزود: پرچم ما برای کار خیر سفید است و همه باید دست به دست بدهیم و از همدیگر برای کار خیر سبقت بگیریم.

 

وزیر رفاه با بیان اینکه این کار باشکوه برکات بسیاری دارد، گفت: در همین مراسم یک خیر پذیرفت که یک شیرخوارگاه دیگر در کشور بسازد. این روز را باید ثبت کرد، کار خیر ادامه می‌یابد.

 

شریعتمداری با اشاره به اینکه نباید مردم را از عمل به خیر و کمک‌های کوچک و خرد محروم کرد، گفت: باید شرایط را فراهم کنیم تا کمک‌های خرد و اندک نیز به سمت فعالیت‌های خیر و نیکوکارانه هدایت شود. باید کسانی که در راس این امور خیر هستند با گزارش دهی، شفافیت و اعتمادسازی این راه را پررونق‌تر کنند. هر چقدر شفافیت بیشتری داشته باشیم خیرات بیشتری را می‌توانیم جمع آوری کنیم.

 

وزیر رفاه با بیان اینکه کارهای خیریه در دنیا نیز دارای ضوابط مشخص هستند، گفت: در جلسه جامعه خیرین در استان خراسان حضور داشتم و آنجا گفته شد هدف‌شان صرف هزار میلیارد تومان در سال جاری است. این رقم، رقم بسیار خوبی است و می‌تواند چندبرابر هم افزایش یابد؛ اگر به شفافیت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی توجه داشته باشیم و امور خیر را به اطلاع مردم برسانیم و آن وقت خواهیم دید که آنها حتما سهیم خواهند شد.

 

شریعتمداری با بیان اینکه جامعه خیرین باید از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و در این بخش نیز کار پرخیر و پربرکت انجام دهند، گفت: به عنوان مثال در همین مراسم اعلام شد که جهیزیه ۲۶ هزار معلول از سوی خیرین تامین می‌شود که خود یک اقدام پیشگیرانه است.

 

وزیر رفاه افزود: کنترل تورم، ایجاد اشتغال، توسعه فعالیت‌های مهارت افزایی در ایران، تکریم کارآفرینان و اکرام آنها و… نیز جزو وظایف دولت و کنترل کننده ادامه فعالیت موتور تولید فقر است و دولت در کنار خیرین می‌توانند کمک کنند تا این موتور از کار افتد.

 

وی ادامه داد: موتور تولید معلول را نیز با حل مشکل آلاینده‌ها، کاهش آمار تصادفات، حذف نقاط پرخطر جاده‌ای، افزایش ایمنی کارگاه‌ها، عملیات غربالگری ژنتیکی و … که از اقداماتی است که از تولید معلولیت جلوگیری می‌کند را از کار بیندازیم.

 

شریعتمداری با اشاره به اینکه قانون حمایت از معلولان تصویب شده و امید است منابع مورد نیاز اجرای این قانون که ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، تامین شود و خیرین در این مورد نیز کمک کنند، عنوان کرد: ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون در بودجه پیش بینی شده و توان دولت با توجه به شرایط موجود برای این امر محدود است.

 

وی با اشاره به حضور جوانی در منصب ریاست سازمان بهزیستی گفت: امروز راه نجات کشور بکارگیری نیروهای جوان است و باید این مسیر را ادامه دهیم. از سپردن مسئولیت به جوانان نترسید. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری بر سپردن مسئولیت به جوانان تاکید فرموده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه یک کار بزرگ دیگر در جامعه خیران، توجه به ایتام است، عنوان کرد: ۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که کمتر از نیمی از آنها در مراکز و ۳۴ شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند. شیرخوارگاه شبیر می‌تواند بار بزرگی را در تهران درباره نگهداری کودکان بر دارد. برای تشکیل جلسه با جامعه خیرین و سپردن کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تهران به شیرخوارگاه شبیر آماده‌ایم. البته تعداد خانواده‌های متقاضی نیز کم نیست و باید شرایط را برای رفتن کودکان به خانواده‌ها بر حسب شرایط فراهم کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید