خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می‌کند

    کد خبر :897758
خوراکی رژیمی که شما را مبتلا به سرطان می‌کند

نتایج یک بررسی در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد که برخی از شیرین کننده‌های مصنوعی مورد استفاده در غذها و نوشیدنی‌ها خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهند.

محققان اروپایی به ارتباطی بین شیرین کننده‌های مصنوعی و سرطان پی بردند؛ کارشناسان موسسه ملی بهداشت فرانسه این مطالعه را تکمیل کردند و دریافتند شیرین کننده‌های مصنوعی علاوه بره افزایش ریسک ابتلا به سرطان، منجر به چاقی افراد می‌شوند.

کارشناسان مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه و دانشگاه سوربن پاریس رژیم غذایی و سلامت ۱۰۰ هزار نفر را در طول هشت سال پیگیری کردند. آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور منظم شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنند، به میزان قابل توجهی بیشتر است.

بالاترین خطر برای شیرین کننده‌های آسپارتام و آسه سولفام-K مشاهده شد که هر دو در انگلیس در محصولاتی مانند ماست و حتی پنیر استفاده می‌شوند. یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که مقادیر بیشتری (معمولاً ۷۹ میلی‌گرم در روز) شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

در حالی که این نتایج نیاز به تکرار در سایر گروه‌های مقیاس بزرگ و مکانیسم‌های اساسی دارند که توسط مطالعات تجربی مشخص شده‌اند، اما آنها بینش‌های مهم و جدیدی را برای ارزیابی مجدد مداوم شیرین‌کننده‌های افزودنی غذا توسط سازمان ایمنی غذای اروپا و سایر آژانس‌های بهداشتی در سطح جهان ارائه می‌کنند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید