خودکشی فوتبالیست‌ سیاه‌پوست در ایتالیا

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۱
    کد خبر :816862
خودکشی فوتبالیست‌ سیاه‌پوست در ایتالیا |

خودکشی یک فوتبالیست ۲۰ ساله که سابقه حضور در آکادمی میلان را داشته حسابی خبرساز شده است.

سید ویزین سه روز پیش و در اقدامی تکان‌دهنده دست به خودکشی زد و مراسم تشییع جنازه او نیز روز گذشته برگزار شد. جسد این بازیکن سابق آکادمی میلان روز شنبه در خانه‌اش پیدا شد و هنوز دلیل اصلی اقدام او برای خودکشی مشخص نشده است.

اما بعد از خودکشی ویزین روانشناس او نامه‌ای از این بازیکن که قبل از مرگش نوشته بود را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشت. در این نامه علنا به مسئله نژادپرستی اشاره شده است. در بخشی از آن آمده است: «حالا هر کجا که حضور دارم و به هر مکانی که می‌روم، آن (نژادپرستی) را مانند تخته سنگی روی دوش خود احساس می‌کنم. من کاملاً متوجه بار سنگین نگاه‌های تبعیض‌گونه، مشکوک و ناراحت‌کننده مردم می‌شوم. احساس می‌کنم مجبور هستم به کسانی که شناختی نسبت به من ندارند ثابت کنم مانند آنها هستم. من هم یک ایتالیایی هستم اما احتمالاً به این دلیل که سیاه‌پوست هستم یا مهاجر محسوب می‌شوم باید احساس کوچک بودن و شرمساری داشته باشم.»

به گزارش ورزش سه، با توجه به این نامه منتشر شده بسیاری معتقد هستند که دلیل خودکشی ویزین همین مسئله نژادپرستی بوده است اما این موضوع با تکذیب پدرخوانده او همراه بوده است. والتر ویزین در این باره گفت: این نامه قدیمی و متعلق به سال ۲۰۱۹ بود. پسرم به خاطر احساس تبعیض از دنیا نرفت. از همه می‌خواهم که به این شایعه دامن نزنند. در مورد اینکه چرا او این کار را انجام داده، برخی سوالات پاسخ ندارد. همه در اینجا پسرم را دوست داشتند و او مثل همیشه بود. امروز صبح مراسم تشییع جنازه را برگزار کردیم و کلیسا مملو از خانواده‌ها و جوانان بود. این نامه لحظه‌ای از ناراحتی پسرم از اوضاع آن مقطع ایتالیا را نشان می‌داد اما در عین حال هیچ ارتباطی با خودکشی او نداشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید