خودکشی‌ دانشجوی پسا دکترای فیزیک در خوابگاه فجر دانشگاه فرودسی مشهد

    کد خبر :822470
خودکشی‌ دانشجوی پسا دکترای فیزیک در خوابگاه فجر دانشگاه فرودسی مشهد

یک دانشجوی مرد دوره پسا دکترای فیزیک در خوابگاه فجر دانشگاه فردوسی مشهد -روز گذشته 4 تیرماه – اقدام به خود‌کشی کرد.

بنا به گفته یک منبع آگاه این دانشجو در ماه‌های اخیر چندین مرتبه اقدام به خودکشی کرده بود که همه آنها تا پیش از این ناموفق بوده است.

قرار است عصر امروز رئیس دانشگاه فردوسی به همراه سایر مسئولان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم، نشستی را با حضور دانشجویان برای پاسخ به سئوالات پیش آمده در این باره برگزار کند.

مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در باره جزئیات بیشتر این حادثه به ایلنا گفت: این پژوهشگر پسا دکتری فرد توانمندی بوده، اما اینکه به چه دلیل خودکشی کرده است، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است .

عادل سپهر در باره علت خودکشی این پژوهشگر ، اظهار کرد: دلیل خودکشی س -ق ، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است و هر خروجی که به ما بدهند قطعا اطلاع‌رسانی می‌کنیم. همچنین دانشگاه این موضوع را با همکاری مراجع ذی‌صلاح با دقت و حساسیت پیگیری کرده و نتایج آن‌ را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته ،این دانشجو در مدت دانشجویی و پژوهشگری هیچ سابقه‌ای از خودکشی نداشته است. چندی پیش همکاران مرکز مشاوره دانشگاه زمانی که علائم خودکشی را از ایشان مشاهده می‌کنند، او را نزد روانپزشک می‌فرستند و با مجوز روانپزشک ایشان را به خوابگاه بر می‌گردانند و اعلام می‌کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، با توجه به اینکه روز قبل این دانشجو دوبار اقدام به خودکشی کرده بود ، تصریح کرد: ابتدا ایشان روز گذشته تعدادی قرص مصرف می‌کند و پس از بد شدن حالش او را را به بیمارستان ابن سینا به بخش روانپزشکی منتقل می‌کنند. بیش از یک ساعت با روانپزشک صحبت می‌کند و همه مسائل تخصصی بررسی می‌شود و سپس مجوز می‌دهند که مشکلی وجود ندارد، اما او ساعتی پس از برگشت از بیمارستان، خود را در اتاق حلق آویز می‌کند.

وی عنوان کرد: قطعا اگر کوتاهی در مرکز مشاوره دانشگاه رخ داده باشد، برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند و دانشگاه تمام حقایق را انتقال خواهد داد. خانواده ایشان هم از این موضوع اطلاع نداشته‌اند و حتی علل خودکشی را هم نمی‌دانند.

سپهر خاطرنشان کرد: این پژوهشگر، دانشجوی پسا دکتری فیزیک بوده و دوره‌های پژوهشی یکساله خود را طی قراردادی که با دانشگاه داشته، تحت نظر یک عضو هیأت علمی انجام می‌داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید