خواص ژل رویال برای صورت + نحوه مصرف

    کد خبر :870914

خواص ژل رویال برای صورت مدت هاست مورد توجه قرار گرفته و بسیار از افراد از آن استفاده میکنند. ما در این مقاله سعی میکنیم خواص اثبات شده ژل رویال برای پوست را مورد بررسی قرار دهیم. ژل رویال یکی از مهم ترین و بهترین فرآورده زنبور عسل است. ژل رویال به ژل سلطنتی نیز مشهور است.آنزیم ها و پروتئین های موجود در این ماده تاثیر زیادی بر سلامتی پوست دارد.

اگر به دنبال راه حلی مناسب برای شادابی و زیبایی صورت خود هستید و از درمان های شیمیایی نتیجه خوبی دریافت نکردید و از استفاده کرم ها و لوازم آرایشی که آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد میکنند خسته شدید. در این مقاله بهترین راهکار برای از بین بردن چین و چروک پوست با ژل رویال را خواهیم گفت. همچنین نحوه استفاده از ژل رویال برای صورت به شکل موضعی و خوراکی بررسی میکنیم.

ژل رویال چگونه ساخته میشود ؟

عسل، گرده گل، بره موم، زهر زنبور عسل و ژل رویال از محصولاتی هستند که برای مصارف دارویی و آرایشی استفاده می شوند.برخی از محصولات مثل عسل به صورت سنتی به دست می آید و بعضی دیگر مثل ژل رویال فرآورده زنبور عسل میباشد. روش تهیه ژل رویال تاثیر زیادی بر نوع کیفیت این ماده مغذی دارد. زیرا پروتئین ها،آنزیم ها،ویتامین ها و ترکیبات شیمیایی محصولات زنبور عسل به ترکیب گیاهی مورد استفاده زنبور ها،مکان جغرافیایی کندوهای عسل،زمان جمع آوری و شرایط محیطی و نگهداری زنبور عسل بستگی دارد.

هر محصول ساخته شده توسط زنبور عسل دارای ترکیب و محتوای مشخصی از مواد فعال بیولوژیکی است که به هر محصول زنبور عسل خواص خاصی می دهد. ترکیب شیمیایی خواص درمانی و خواص این محصولات را تعیین می کند.

ژل رویال، ماده ای ژله مانند سفید و چسبناک، نوعی ترشح غدد هیپوفارنکس و فک پایین از زنبورهای کارگر است. همچنین به عنوان یک “ابر غذا” شناخته می شود که تنها توسط ملکه زنبور عسل مصرف می شود.

ژل رویال از آب، کربوهیدرات، پروتئین و چربی تشکیل شده است. اثرات مثبت آن بر سلامتی ناشی از پروتئین ها و اسیدهای چرب منحصر به فرد آن می باشد.

ترکیبات ژل رویال

قبل از اینکه به خواص ژل رویال برای پوست بپردازیم بهتر است ترکیبات ژل رویال را بررسی کینم. رویالاکتین (Royalactin) ترکیب اصلی ژل رویال است که امکان تغییر مورفولوژیک (شکل ظاهری و اندام ها) را برای ملکه زنبور عسل فراهم می کند. این ابر غذا دلیل اصلی طول عمر ملکه زنبور عسل در مقایسه با سایر زنبورها است. ژل رویال به طور گسترده ای به عنوان یک مجموعه غذایی رژیمی برای کمک به مبارزه با بیماری های مزمن مختلف استفاده می شود.

گلیکوپروتئین (MRJPs) به عنوان پروتئین اصلی ژل رویال برای صورت شناخته می شود.همچنین دو اسید چرب ترانس مثل دسنوئیک اسید و هیدروکسی دکانوئیک اسید، می توانند زخم ها را تمیز و عاری از عفونت نگه دارند.

ژل رویال همچنین حاوی چندین ویتامین B و مواد معدنی است.

برخی از ویتامین های موجود در ژل رویال عبارتند از:

♦ تیامین(B1)

♦ ریبوفلاوین(B2)

♦ اسیدپانتوتنیک(B5)

♦ پیریدوکسین(B6)

♦ نیاسین(B3)

♦ اسیدفولیک(B9)

♦ اینوزیتول(B8)

♦ بیوتین(B7)

ژل رویال اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. دانشمندان و محققان پس از آزمایش های فراوان ادعا می کنند که ژل رویال التهاب و استرس اکسیداتیو (بیماری که باعث آسیب به بسیاری از بافت‌های بدن و منجر به بیماری‌های زیادی می شود) را کاهش می دهد.

کربوهیدرات های موجود در ژل رویال عمدتاً مونوساکاریدها هستند: فروکتوز، گلوکز و الیگوساکاریدها. لیپیدها نقش مهمی در ترکیب ژل رویال دارند. ژل رویال همچنین حاوی ترکیبات فراری مانند فنل، گایاکول و متیل سالیسیلات است. در ژل رویال مقادیر کمی از عناصر زیستی مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، روی، آهن و مس نیز وجود دارد.

خواص ژل رویال برای پوست

فعالیت های بیولوژیکی ژل رویال برای صورت به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان، ضد تومور، ضد پیری، نوروتروفیک و ضد التهاب شناخته میشود.

با ژل رویال هیچ وقت پیر نمی شوید

ژل رویال بر تولید کلاژن تأثیر می‌گذارد که عامل مهمی برای حمایت از پوست است. ژل رویال بسیار مرطوب کننده است و با نگه داشتن آب در لایه شاخی پوست، بر هیدراتاسیون لایه شاخی تاثیر می گذارد. در نتیجه، پوست انعطاف پذیرتر می شود. ژل رویال یکی از محصولات زنبور عسل است که پتانسیل بالایی برای درمان بیماری های پوستی دارد. تحقیقات نشان می دهد که اسید فنولیک موجود در ژل رویال می تواند با پیری پوست مقابله کند.

آبرسانی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد

میزان  چربی بالای ژل رویال برای صاف نگه داشتن پوست، مرطوب نگه داشتن و درخشندگی شگفت انگیز است. “در نتیجه،استفاده مداوم از ژل سلطنتی، پوست صورت را شاداب و باطراوت می کند.”

پوست را به تولید کلاژن تشویق می کند

ژل رویال حاوی اسیدی به نام هیدروکسی ترانس و دسنوئیک اسید است. ژل رویال برای صورت با افزایش تولید کلاژن پوست می تواند به درمان و پیشگیری از خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند. “تولید فیبروبلاست در کلاژن را تحریک می کند.”

با التهاب مبارزه می کند

با علائم ناخوشایند مانند تورم، خارش و قرمزی مقابله میکند. ژل رویال به تسکین بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک و التهاب پوست کمک میکند. حتما ژل رویال را برای تحریک پوست ودرمان آفتاب سوختگی امتحان کنید.

درمان عدم تعادل هورمون ها

هنگامی که عدم تعادل هورمونی به وجود می آید یا به طور خاص در دوران یائسگی، کاهش هورمون ها اغلب باعث مشکلات پوستی می شوند. میزان استروژن پایین می آید و این امر تغییرات قابل توجهی در پوست ایجاد می کند. با استفاده از فرآورده های زنبور عسل می توان این عارضه را درمان کرد.

ژل رویال از شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند

قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای داشتن پوستی سالم و درخشان لازم است. اما آفتاب زیاد همانطور که همه ما میدانیم می تواند منجر به تسریع پیری پوست شود. بهتر است از ژل رویال برای کند شدن روند پیری پوست بهره ببریم.

تسریع در بهبود آکنه و سایر زخم ها

ژل رویال نه تنها اثر ضد التهابی دارد، بلکه باکتری ها را نیز دور نگه می دارد. فعالیت ضد میکروبی قوی در بافت پوست ایجاد می‌کند. همچنین به کاهش قرمزی ,تسریع بهبود زخم های آکنه کمک می کند. البته تمام خواصی که ذکر میشود درباره ژل رویال اصل است که میتوانید از زنبورداران معتمد و با تجربه و یا فروشگاه های اینترنتی محصولات زنبور عسل مانند آهوتا تهیه کنید.

لکه های تیره را روشن می کند

همان اسید موجود در ژل رویال که تولید کلاژن را افزایش می دهد، رنگدانه های پوست را نیز سرکوب می کند، به این معنی که می تواند به محو شدن ملاسما و لکه های تیره ناشی از آکنه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند.

آیا از پوست چرب رنج می برید؟

سعی کنید از ژل رویال برای متعادل کردن پوست خود استفاده کنید. برای افرادی که پوست چرب و آکنه دارند، ژل رویال به عادی سازی تولید سبوم کمک می کند.

ژل رویال در چه محصولاتی استفاده میشود؟

ژل رویال در انواع محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد: پاک کننده های آرایشی، تونرها، سرم ها، مرطوب کننده ها، ماسک ها.

نحوه و زمان استفاده از ژل رویال برای صورت در روتین خود، کاملاً به نوع محصول مراقبت از پوست بستگی دارد.

نحوه مصرف ژل رویال برای صورت

روشن کردن پوست یک تکنیک آرایشی است که برای به دست آوردن رنگ پوست یکنواخت استفاده می شود. رنگ تیره پوست ممکن است نتیجه هیپرپیگمانتاسیون باشد، که ظاهر لکه های تیره روی پوست شما است. لکه های تیره روی پوست می تواند در اثر آب وهوا خشک نیز ایجاد شوند. نواحی تیره پوست ممکن است ناشی از لکه های افزایش سن، کک و مک یا ملاسما باشند.

در اینجا چند راه حل برای روشن کردن پوست وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید.

ژل رویال برای صورت را مستقیماً با استفاده از یک Q-tip روی نقاط تیره مانند ماسک بمالید و اجازه دهید قبل از شستشو به پوست نفوذ کند. حتی می توانید آن را یک شب روی صورت خود بگذارید تا حداکثر تاثیر را بگذارد.

برای اینکه ژل رویال را در برنامه سلامت پوست خود بگنجانید، به مدت 30 روز کامل امتحان کنید. پوست شما نه تنها درخشان، سالم و بدون لک می شود، بلکه با شروع افزایش سطح کلاژن، پوستی سفت‌تر،  و احساس اعتماد به نفس تازه‌تری را تجربه خواهید کرد که سلامت پوست را به همراه دارد.

اگر می خواهید ژل رویال را به شکل خوراکی امتحان کنید، می توانید آن را به صورت خالص و خام خریداری کنید.

توصیه میکنیم قبل از مصرف، درباره مضرات ژل رویال اطلاعات کامل کسب کنید.

سخن پایانی

امروزه طب مدرن، از مواد فعال بیولوژیکی طبیعی به دست آمده از محصولات زنبور عسل استفاده می کند، و فرآورده های زنبور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. محصولات زنبور عسل نه تنها در درمان، بلکه برای مراقبت از پوست نیز به عنوان مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته اند ژل رویال به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل سلامت در سراسر جهان استفاده می شود.

منابع :

https://www.healthline.com/nutrition/royal-jelly

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7036894

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید