خطای انسانی، ۱۶۰ هکتار از محصول جو و گندم فارس را طعمه حریق کرد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱
    کد خبر :714307

بخشدار جره و بالاده کازرون، شامگاه سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ابتدا آتش‌سوزی ساعت سه بعدازظهر بیست و سوم اردیبهشت ۹۹ در مزارع گندم و جو روستاهای محمدآباد و باغ دشت این بخش رخ داد و همزمان با آن آتش‌سوزی دیگری در کوه‌های مشرف بر این ۲ روستا به وقوع پیوست.

محسن شیبانی افزود: متعاقب این حادثه، نیروهای امدادی و منابع طبیعی به همراه سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی، لودر و چند دستگاه تراکتور به محل یاد شده اعزام شدند.

او بیان کرد: با کمک نیروهای امدادگر، این آتش سوزی پس از پنج ساعت به طور کامل مهار شد.

شیبانی، امکانات موجود در بخش جره و بالاده برای استفاده در چنین مواقع و حوادثی را ناکافی دانست و گفت: شهرداری این بخش تنها یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی دارد.

مسوول جهاد کشاورزی بخش جره ‌و بالاده نیز بیان داشت: پس از وقوع این آتش‌سوزی، با هماهنگی ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، امکانات لازم برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر مزارع روستاهای محمدآباد و باغ دشت، به این ۲ روستا ارسال شد.

محمد غلامان، علت وقوع این آتش‌سوزی را خطای انسانی اعلام و بیان کرد: این آتش در ساعت ۲۰ روز بیست و سوم اردیبهشت، به صورت کامل مهار شد، اما در مجموع ۱۶۰ هکتار از محصول مزارع گندم و جو (آبی و دیم) این ۲ روستا کاملا در آتش سوخت.

به گفته وی، میزان خسارت وارده به مزارع ۲ روستای نام برده، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید